Isnin, 25 Mac 2013

PR KENA JAWAB SEBAB KATA TAK BOLEH DAPAT !!! YANG NI APA PULAK ???

Sejumlah 1,000 permit individu akan diserah kepada pemandu teksi dalam usaha memajukan industri perkhidmatan pengangkutan awam berkenaan.

Ini ke yang pembangkang kata kerajaan tak bagi permit tu? Atau pembangkang saja nak petik supaya isu ni keluar dan rakyat terutamanya pemandu teksi marah.

Sebelum ni dah bagi subsidi tayar 1Malaysia sebanyak RM 500 kepada semua pemandu teksi dan itu juga dah kira meringankan beban pemandu untuk tukar tayar.

Tapi masih ada juga segelintir pemandu teksi yang agak kurang senang dengan kerajaan walau pun segala macam dah diberi.

Jenis orang macam ni elok jangan diberi apa apa sekali pun.

Tapi kalau tak bagi nanti kata pulak macam macam lagi, bagi susah tak bagi pun susah.

Jadi kepada pemandu teksi, elok le fikir semula, jangan hanya ambil barang senyum tapi bila masuk dalam kereta bunyi dah jadi lain.

Langsung tak kenang budi dan jasa, Sangkakala tak maksudkan semua, cuma ada segelintir yang macam tu, tapi sepatutnya perkara tersebut tak jadi sebab dah banyak yang diterima oleh pemandu teksi.

Perdana Menteri pun dah kata, pemandu teksi ni adalah Duta kecil kepada kerajaan dalam usaha menarik hati para pelancong.

Itu sebab juga pelbagai insentif diberi, tapi kalau semua nak free atau percuma, rasanya mana negara pun takkan bagi, cuba cari kalau tak percaya.

Jadi kepada pemandu pemandu teksi yang dah terima permitn tolong tolong le bagi tau pada kawan kawan yang condong pada pembangkang tu, jangan cepat lupa diri.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: