Ahad, 15 April 2012

PENGERUSI UNISEL PATUT LETAK JAWATAN

Isu PTPTN kini dilihat amat hangat diperkatakan ditambah pula dengan tindakan mahasiswa dari beberapa buah pusat pengajian tinggi mendirikan khemah di dataran merdeka kuala lumpur.

Tindakan mereka ini juga membuatkan ketidak selesaan dikalangan rakyat serta penduduk di sekitar Ibu Kota.

Isu PTPTN ini dikhabarkan telah dikeluarkan oleh pihak pembangkang yang cuba untuk mengaburi mata anak-anak muda dengan cara mengatakan bahawa PTPTN tidak perlu dibayar semula dan mahasiswa yang terbabit ini telah menuntut agar pembiayaan pelajaran secara percuma diberikan kepada mereka.

Malang sekali apabila mereka tidak mengambil kira tentang sahabat-sahabat mereka yang belajar di UNISEL yang terpaksa membayar wang kemasukan serta yuran pembelajaran yang tinggi.

Dalam desakan Solidariti Mahasiswa Malaysia ini, kita melihat Tan Sri Khalid Ibrahim juga gaagal sepenuhnya memberikan perkhidmatan pelajaran secara percuma kepada anak-anak Selangor yang belajar di UNISEL.

Kenapa SMM ini tidak mahu mendesak supaya Tan Sri Khalid atau lebih mesra di panggil Khalid Gagap menghapuskan segala bayaran dalam UNISEL? Apa beza antara UNISEL dengan IPTA-IPTA yang lain?

Sangkakala berpendapat apabila telah wujud kegagalan Khalid selaku Pengerusi UNISEL dalam memberikan pengajian percuma ini maka beliau perlu mengundurkan diri atau meletakkan jawatan, kerana beliau tidak dapat memberikan khidmat yang baik dalam memegang tampuk di UNISEL.

Tiada ulasan: