Ahad, 12 Februari 2012

TAHNIAH KERAJAAN BN MENANG DI SELANGOR PR TUMBANG PRU13

Sebuah kuil Hindu di Padang Jawa, Shah Alam yang di jadikan isu keagamaan oleh Pakatan Rakyat pada pilihanraya umum ke 12 apa bila dirobohkan pada tahun 2007, kini telah mendapat pembelaan dari kerajaan BN.

Kuil yang berusia lebih seratus tahun itu yang dahulunya dibina di atas tanah milik persendirian dan di arahkan diroboh, kini telah mendapat tapak mereka sendiri untuk didirikan kuil baru bagi menggantikan kuil lama berkeluasan 10 ribu kaki persegi tidak jauh dari tapak lama.

Dalam kes yang melibatkan kuil tersebut, kerajaan Barisan Nasional tidak dapat berbuat apa-apa berikutan tapak yang didirikan kuil tersebut merupakan tanah hak milik persendirian, dimana pemilik tanah tersebut merancang untuk memajukan kawasan itu.

Kini atas keprihatinan kerajaan Barisan Nasional, maka kerajaan BN telah memperuntukkan perbelanjaan sebanyak RM 1 juta bagi membina kuil baru tersebut, dan akan di sampaikan oleh pihak Barisan Nasional Shah Alam kepada Jawatankuasa Kuil berkenaan pada hari ini.

Terkebil-kebil le mata Khalid Samad nampaknya bila kaum India yang dihasut oleh mereka kononnya kerajaan Barisan Nasional tidak mempedulikan masalah keagamaan kini tampil memberikan peruntukan.

Sangkakala percaya pada pilihanraya umum 13 akan datang, kaum India di Shah Alam khususnya yang biasa menggunakan kuil tersebut dapat menilai mana satu kerajaan yang benar-benar membela dan kerajaan mana yang hanya tau melaga-lagakan antara rakyat dengan kerajaan demi untuk mendapatkan kuasa.

Anney, akka, acchi, amma, appa, tatha, phati, macha kita kasi tukar itu Selangor punya gomen wokey!!! Kasi balik sama BN itu Selangor.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: