Khamis, 16 Februari 2012

MENTERI BESAR KEDAH LARI TAJUK

Menteri Besar Kedah yang diminta untuk menjawab isu tentang rebet bantuan atau sumbangan kepada NGO terus lari dari tajuk asal.

Azizan berkata bahawa setiap peruntukan atau sumbangan yang disalurkan oleh kerajaan pusat kepada kontraktor atau Badan Bukan Kerajaan dibayar terus kepada syarikat atau NGO terbabit oleh Pejabat Daerah sebagai Pegawai Pengawal.

Itu semua orang tau dan maklum, tetapi apa yang di perkatakan oleh MCA tempoh hari adalah kontraktor atau NGO yang mendapat bantuan atau projek harus memulangkan wang tersebut sebanyak 25 ke 30 peratus kepada individu atau orang tertentu.

Ini bermaksud, jika sudah mendapat bayaran, buka sebelum.

"Wakil rakyat atau anggota exco akan memohon kepada pejabat daerah dan bayaran dibuat terus oleh Pegawai Pengawal kepada kontraktor yang dilantik. Begitu juga bantuan atau sumbangan kepada NGO disalurkan terus kepada mereka. Jika pemotongan berlaku ia bukan di peringkat wakil rakyat atau exco," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan exco negeri, di Alor Setar.

Dari kenyataan diatas tidak kurang juga kemungkinan bahawa ADUN atau EXCO tersebut mengenakan syarat kepada penerima sekiranya duit bantuan tersebut telah diterima maka si penerima perlu memberikan saguhati dengan cara memulangkan wang tersebut mengikut apa yang telah ditetapkan oleh individu terbabit.

Kenapa la Tok Zizan ni tak boleh fikir mcm tu? Ni dia cerita ke lain pulak, macam nak salahkan Pegawai Daerah yang buat pemotongan, Tok Zizan kena sekolah balik ni, pemotongan dan pemulangan pun dia tak dapat nak bezakan.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: