Ahad, 26 Februari 2012

KENYATAAN MEDIA DATUK RAZALI IBRAHIM

Program santai penggiat media bersama Datuk Razali Ibrahim atau lebih mesra di panggil dengan panggilan DRI malam tadi menyaksikan begitu ramai kehadiran penggiat media dari seluruh pelusuk negeri Melaka dan Johor.

Majlis program telah diadakan di medan ikan bakar Umbai Melaka.

Dalam temubual bersama wartawan dan para blogger, DRI telah diajukan dengan soalan tentang persaingan diantara Pakatan Rakyat dan Barisan Nasinal pada ketika ini.

Dalam menjawab soalan tersebut, DRI telah menyatakan bahawa Pakatan Rakyat pada hari ini telah cuba untuk mengaburi mata golongan muda khususnya belia dengan meletakkan calon-calon muda dan mengatakan mereka menghargai golongan itu. DRI juga berkata ini masalah yang melanda apabila Pakatan Rakyat kini telah ketandusan pemimpin yang lebih berumur kerana ramai pemimpin dalam golongan tersebut telah keluar dari parti dan tidak lagi mahu mengikut Pakatan Rakyat kerana mereka merasakan bahawa Pakatan Rakyat tidak mampu untuk membela rakyat seperti mana yang di war-warkan oleh mereka selama ini.

Beliau juga menjawab pertanyaan tentang ahli atau pemimpin UMNO serta komponen Barisan Nasional yang memboikot calon pada pilihanraya, beliau berkata bahawa kepimpinan UMNO dan BN kini telah menubuhkan jawatankuasa khas bagi menangani isu tersebut dan jika didapati sesiapa juga yang cuba memboikot calon pilihanraya maka tindakan tegas akan diambil walau pun sebelum ini tindakan sama telah dijalankan tetapi hukuman kali ini mungkin akan bertambah berat.

Mejawab pula pertanyaan tentang kedudukan negeri Johor yang menjadi kubu kuat Barisan Nasional pada ketika ini akan diserang habis-habisan oleh Pakatan Pembangkang, beliau menyatakan bahawa memang pembangkang akan cuba sedaya upaya dalam menakluki negeri tersebut kerana keunikan yang terdapat di negeri Johor.

Beliau juga berkata bahawa beliau amat yakin yang mana pengundi Johor amat bijak dalam memilih kerajaan dan rakyat Johor tidak akan sanggup negeri itu menjadi seperti negeri Kedah, Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan kerana di pimpin oleh kerajaan Pakatan Rakyat.

Tiada ulasan: