Jumaat, 17 Februari 2012

NGA KOK MENG HEBAT

Jawatankuasa disiplin DAP memutuskan bahawa Nga Kok Meng Penolong Bendahari parti itu tidak bersalah dalam kes tender yang dimenangi oleh Ethon & Elthan Sdn Bhd pada tahun 2008.

Nga juga dikatakan tidak mempengaruhi jawatankuasa tender untuk kontrak lounge suit walau pun ketika itu beliau adalah EXCO kerajaan negeri Perak dan isteri beliau Wong Seow Ching, mempunyai kepentingan dalam syarikat tersebut.

Dalam kes ini cuba kita bayangkan jika ianya terjadi kepada ECXO atau ADUN dari golongan UMNO atau BN, sudah pasti ramai dikalangan pihak pembangkang akan menyalak dan mungkin ada yang minta ditubuhkan Suruhanjaya DiRaja dalam menangani kes ini.

Mana mungkin Nga tidak mempengaruhi tender sedangkan dia sebagai EXCO kerajaan negeri pada ketika itu dan isteri beliau merupakan salah seorang pengarah dalam syarikat Ethon & Elthon Sdn Bhd

Jawatan kuasa itu juga mengatakan bahawa kedudukan Nga pada ketika itu juga tidak menghalang isteri beliau untuk menjadi pengarah syarikat dan itu juga tidak menjadi satu kesalahan.

Situasinya pada ketika ini ialah, tentang jawatan yang dipegang oleh Nga didalam kerajaan pada ketika itu memang boleh mempengaruhi jawatankuasa tender.

Kenapa DAP Perak tidak mahu membawa kes ini kepada SPRM supaya penyiasatan dapat dilakukan dengan lebih terperinci. Dan badan itu mempunyai banyak kaedah penyiasatan.

Mujurlah kerajaan PR di Perak tumbang apabila ada ADUN PR pada masa itu hilang kepercayaan kepada mereka untuk terus menerajui negeri dan terus bertindak meninggalkan parti, kalau tidak, sudah tentu hari ini keluarga Nga, Ngeh dan Nizar Lambai akan memenangi semua tender-tender yang dikeluarkan oleh kerajaan. Mana pembekal-pembekal lain nak cari makan kalau depa berkuasa?


Pssttt.. Lu jangan mau tipu Nga, lu kasi lu punya bini itu tender kemudian cakap tak ada pulak..




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: