Ahad, 5 Jun 2016

MUNGKIN TERLEPAS PANDANG !! SPR PERLU LEBIH TEGAS @NajibRazak @NohOmar #scs93 #prksgbesar

Mungkin ianya terlepas pandang tetapi takkan ianya kerap sangat berlaku dimana undang undang yang dikuatkuasakan seolah olah menjadi mainan kepada puak puak pembangkang.

SPR telah menetapkan bahawa poster, bendera atau apa sahaja yang membawa kepada logo atau lambang parti tidak bertanding tidak dibenarkan dibawa atau dijadikan bahan kempen dalam pilihanraya.



Munkin akan ada alasan yang mengatakan bahawa Barisan Nasional juga membawa bendera bendera parti dan perlu diingat bahawa semua parti seperti UMNO, MCA, MIC, PPP dan lain lain adalah parti komponen di bawah satu naungan parti iaitu Barisan Nasional sedangkan PAN, DAP dan PKR serta PAS sebelum ini adalah parti yang tidak bernaung dibawah mana mana parti induk.

Jadi dimana penghormatan kepada undang undang yang dibuat oleh SPR dihormati oleh puak puak pakatan?

Kalau undang undang sebegini pun sudah tidak lagi dihormati, adakah mereka ini layak diberikan undi untuk memenangi piluhanraya?

Jadi disini rakyat perlu menilai sejauh mana pembangkang gagal untuk menghormati undang undang dan apa yang dilihat, puak puak ini sebelum mendapat kuasa audah menunjukkan betapa biadapnya mereka apatah lagi jika mereka diberikan kuasa kelak.



2 ulasan:

Unknown berkata...

ITU sebabnya dema naik muka tiada tidakan tegas dr pengkuatkuasa

AZLINA berkata...


Salam saya Jasrul ingin Mintak maaf kepada tuan punya blog nak tumpang letak iklan Homestay Untuk Pilihan Raya Kuala Kangsar JIka ada sesiapa masih mencari homestay untuk 5/6/2016 -18/6/2016 http://homestaykualakangsarku.blogspot.my/2016/06/anda-masih-mencari-homestay-di-kangsar.html Terima Kasih