Rabu, 29 Jun 2016

IBARAT CACING NAIK KE MATA !! TAKKAN KITA NAK DIAM LAGI !! @NajibRazak @nohomar #scs14

Mungkin sekarang puak puak ni rasa agak ketakutan sikit untuk menyatakan bahawa apa yang mereka katakan adalah serius dan puak puak ni akan terus membuat tuntutan.

Sebagai contoh, mereka (cina DAP) kini sudah mula pandai untuk membuat tuntutan kepada wang zakat dengan memberikan alasan bahawa orang bukan Islam juga membayar cukai.


Tapi percaya atau tidak, mereka ini akan membuat desakan secara drastik sekiranya mereka memrintah negara dan dimasa itu nanti, adalah amat mustahil untuk kita menidakkan perkara tersebut melainkan dengan terjadinya pergaduhan diantara kaum seperti apa yang berlaku pada tahun 1969.

Tapi sejauh mana pula kita bersedia untuk kearah itu? Dan perlukah kita menumpahkan darah jika ada jalan lain yang lebih baik bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.

Cuma ianya berada di tangan kita sendiri dimana jika kita memberikan kuasa yang berbaki ini kepada mereka maka sudah pastilah mereka dapat merealisasikan apa yang mereka hajati.


1 ulasan:

RON berkata...

Minat Sungguh AhMoi PH bercakap mengenai rasisma. Sekejap dia kata punca rasisma adalah bla, bla; di lain kejap dia kata bling, bling adalah punca rasism. Namun apa yang AhMoi enggan mengakuinya ialah kekalahan di dua PRK juga menggandakan rasisma apabila pihak yang kalah tidak dapat menerima kekalahan lantas menggunakan kad rasisma untuk menutup kegagalan.