Ahad, 19 Oktober 2014

GAMBAR CINA LAHANAT YANG KATA MELAYU PENDATANG #BIADAP

Sangkakala dengar dalam AGM Gerakan ada sorang perwakilan yang mengatakan bahawa Melayu adalah pendatang dan dibawah ni muka lahanat ni Sangkakala masukkan.


Agaknya lahanat ni tak tau sejarah atau cuba nak menukar sejarah dengan tak dapat membezakan yang mana pendatang dan yang mana peneroka.

Ni Sangkakala nak bagi tau sikit pada si bangang ni bahawa Melayu itu datang ke Melaka dan menjadi peneroka bukannya pendatang bodoh!!

Lupa pulak bahawa satu masa dulu Gerakan juga adalah sekutu kepada DAP dan mencetuskan huru hara dalam tragedi berdarah 13 Mei, jadi nungkin sekarang ni Gerakan mula nak mencari alasan supaya dapat bersama parti DAP dengan sengaja meninbulkan kekecohan.

Gerakan hanya menyertai Barisan Nasional pada tahun 1973 dan tidak mustahil orang yang membuat kenyataan (gambar diatas) adalah salah seorang daripada ahli Gerakan lama.

Berbalik kepada tuduhan sebagai pendatang, Sangkakala nak tanya sikit pada mangkuk hayun ni, tahun berapa tanah Melayu dibuka dan tahun berapa pula Cina mula memasuki tanah melayu sebagai pelombong bijih timah?

Nak cerita apa lagi bab sejarah? Sedar sikit diri supaya tak menjadi masalah pada orang cina yang lain.

Jangan kerana beruk makyeh sekor ni nanti Melayu dengan Cina berentap sesama sendiri.




#bodohtakbolehdiajar



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya dia dah tau pun orang Melayu nih bodoh dan sampaikan perkataan pendatang pun dah tak tau maknanya. sebab itulah mereka diam dan mungkin ada diantara mereka berasa gembira. UMNO? macam biasalah, diam dkerana nak jaga hati cina jangan sampai mereka merajuk dan nafikan undi pada BN.

Tanpa Nama berkata...

admin lg bodoh...yg meneroka melaka..parameswara dr indonesia jew...
kat tanah melayu mmg dh adew org melayu...dr kedah..pahang...terengganu...perak...johor...

Tanpa Nama berkata...

ko nk melalak watpe...najib pun ade sane xckp pew pun...duk gelak sakan...dasar bgsat pny melayu BN ...sggup diam demi nk kekal undi gerakan n mca

Tanpa Nama berkata...

ya stuju dgn pndpt anda...umno dh lame gadai maruah melayu untuk kekaln undi...

Algojo berkata...

Woi Sangkakala, tak payah nak putar belit! Cina bukit tu duduk satu tong taik dengan ko jugak. Ada lebih baik ko jilat taik kering kat jubor cina tu. Masa tu baru ko ada akal. Ptuuuuih!

Tanpa Nama berkata...

Kita tak ngaku pendatang tapi cina tu dah ngaku dia bangsa pendatang.....memang pendatang pun. Apa nak dimalukan. Yg malunya nak masih cakap bahasa pasar lagi. Bangla lebih pandai cakap melayu. Apa daa ngong.......

Tanpa Nama berkata...

Apa nak kecoh2? Najib pun tak kisah...

Inilah hasil pendidikan kaum cina yang dibenarkan oleh UMNO.

Sekarang nie Najib ngan KJ suruh kita ber LIBERAL atau bersederhana jadi kita sumeee mesti LIBERAL

presa1200 berkata...

tak elok kita laknat org pakai bangsa, tulislah manusia lahanat. nnt cina satu mesia jugak yg kene laknat.

mmg benar org melayu ade yg dtg dari seberang ade yg mmg dah duduk kat tanah melayu sejak azali lg. krjn2 awal spt kedah tua, pan pan, gangga negara, langkasuka itu cukup mbuktikan org melayu sudah lama menetap di sini.