Rabu, 15 Oktober 2014

@jureyrosli GUNA PERSATUAN UNTUK PENUHI POKET SENDIRI

Bijak betul Presiden Persatuan Penerbit, Jurey Rosli menggunakan platform persatuan penerbit untuk memenuhi poket atau akaun syarikat milikan dia ni.

Semalam Sangkakala dah tulis pasal Presiden Persatuan Penerbit ni yang hanya mementingkan diri sendiri untuk kepentingan pribadi beliau.


Kononnya Jurey nak memperjuangkan nasib para penerbit dengan mengajak mereka bersama sama dengan beliau untuk menghantar memorandom bantahan kepada kerajaan.

Tapi cuba kita lihat dan selidik semula, berapa buah syarikat yang dimiliki oleh Jurey yang selama ini mendapat airtime dari pihak RTM bagi program TV.

Apabila airtime siaran program TV sudah tidak lagi diberikan kepada beliau, maka dengan pantas Jurey mengambil kesempatan kononnya kerajaan tidak memperjuangkan hak para penerbit.

Persoalannya kenapa sekarang? Kenapa tidak dari dulu lagi Jurey tidak melakukan gerakan menuntut kononnya hak sebagai penerbit? Sebab dulu airtime bernilai ratusan juta ringgit menjadi milik beliau melalui beberapa buah syarikat penerbitan?

Nampak sangat Jurey mahu mengheret para penerbit lain demi untuk memenuhi kantong syarikat sendiri dan Sangkakala dengar ada 3 buah syarikat milik beliau yang menjadi top 5 penerima airtime terbanyak dan semua ini dikatakan diperolehi dengan jawatan yang beliau sandang sebagai presiden persatuan.

Kalau betul Jurey hendak melaksanakan tanggungjawab beliau sebagai presiden persatuan, anak anak buah dalam persatuan juga perlu diberi peluang untuk mencari rezeki bersama dan bukan lah asyik syarikat milik beliau sahaja yang mendapat airtime tersebut.

Selama beberapa tahun Jurey memperolehi job dari RTM melalui airtime tersebut kini sudah sampai masanya syarikat syarikat lain pula untuk diberikan nafas oleh pihak kerajaan dan sepertimana yang Sangkakala katakan tadi, janganlah asyik nak makan sorang brother.

Kepada penggiat seni atau penerbit penerbit yang ada diluar sana, Sangkakala rasa tak perlulah ikut campur dengan gerakan Switchoff14 yang dicipta oleh Jurey yang hanya dilihat akan menjadikan industri penerbitan hanya dimonopoli oleh beliau.

Yang lain lain mungkin cuba ditutup periuk nasi mereka tapi dengan cara worksmart yang dilakukan oleh Jureu yang hanya akan menggunakan suara para penerbit hinggalah beliau meneperolehi apa yang beliau hajati iaitu memenuhi kantong syarikat penerbitan milik beliau sendiri.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Semalam aku buka internet baca jurey dgn YK nak saman bloggers yg kononnya fitnah dia. Itu fitnah ke fakta.? Memamng satu fakta company dia World Evolution Brain, AB Strong Movie dan satu lagi company dia yg aku tak ingat nama dapat airtime RTM lebih dari tujuh juta. Dan satu fakta lagi ada kawan keliling yg support mati2 dia sekarang dia bagi job. Tolong direct ke..Dia sebat semua dalam kantong dia. Tengok je ending credit kat Rtm mesti company dia. Fakta ni kita akan dedah perlahan2. Lepas ni aku rayu kat Menteri DS Shabery Cheek jangan bagi job kat dia lagi. Apa guna bagi job kat mamat ni kalau dia lanyak menteri dan kementerian balik. Dia ingat dengan dia belasah dan plan nak buat demo switch off kementerian dan menteri akan tunduk...peerah. memang dasar tak berterima kasih. Kerajaan dah bagi macam2 kat dia termasuk jadi presiden CCIG yang sekarang dia juga jadi CEO. Tahu berapa gaji CEO CCIG ni. Beribu2 lemon...Ini pun satu fakta yang boleh didedahkan. Apa hasilnya CCIG ni? Hampeh..mengabiskan beras je. Tiap tahun dapat dana berjuta utk run CCIG bantu meningkatkan profesionalism pemain industri termasuk krew. Mana pergi duit berjuta tu. Kena sebatlah.. KPI? hampeh..Sekarang dok sibuk dalam 11 perkara suruh kerajaan bantu pemain industri bagi insurance dsbnya. Dah apa enngko buat dengan YK kat CCIG? Aku rasa Menteri jangan habis beras dengan CCIG ni tak jalan de. Elok tutup je kalau lagi bagi lagi dia lanyak menteri. Dengan dana CCIC nilah dia lancar Switch 14. Dah terang terang dia guna CCIG untuk bantai kerajaan balik..tengok facebook CCIG ni..adios

Algojo berkata...

Apa ko nak jeles? Ko hanya sibangsat muka kelabu taik anjing. Ko tak dapat tu pasal ko menyalak macam anjing kurap kena penendang! Kah kah kah..