Isnin, 27 Oktober 2014

RAFIZI RAMLI TUNJUKKAN KEBODOHAN SEKALI LAGI #BANGANG

Tak habis habis Pengarah Strategi PKR, si Rafizi Ramli ni tunjukkan kebodohan diri kononnya dia pandai dan mengetahui segala benda.

Tapi yang peliknya, masih juga ada orang percaya pada si sotong ni walaupun dah kerap kali menunjukkan kebodohan.

Siang tadi Rafizi kononnya nak tunjuk pandai dengan mengatakan bahawa insuran yang di bayar atas nama I-BR1M merugikan.


Sangkakala bukan nak cakap apa la, tapi nampak kebodohan si Rafizi yang melampau ni terasa juga nak menulis.

Kalau nak dikirakan, setiap pemilik kenderaan perlu membayar insuran kenderaan tapi adakah setiap tahun kenderaan tersebut perlu mangalami kemalangan untuk mengelak kerugian pemilik kenderaan tersebut membayar insuran secara percuma.

Begitu juga dengan insuran BR1M yang dibuat oleh kerajaan, perlu ke setiap penerima BR1M tu mati demi untuk mengelakkan daripada kerugian membayar sebanyak RM 50 kepada syarikat insuran?

Sebanyak RM 42 juta telah dituntut dari syarikat insuran daripada pembayaran sebanyak RM350 juta yang dibuat, adakah itu satu kerugian?

Lagi satu, adakah satu kerugian apabila setiap penerima BR1M cuma dibuat pemotongan sebanyak RM 50 sedangkan penerima BR1M boleh membuat tuntutan sehingga RM 30 ribu jika mengalami kemalangan, kematian atau kecacatan?

Nampaknya Rafizi seakan akan tidak pernah membuat bayaran insuran sampai beliau tidak tahu apa pentingnya insuran.

Kepada Rafizi Ramli, Sangkakala nasihatkan agar simpan sikit bodoh tu untuk anak cucu yang akan datang, kerajaan cuba untuk mengurangkan beban rakyat dengan menginsurankan nama penerima jika sesuatu perkara berlalu kepada mereka.



Tiada ulasan: