Isnin, 13 Oktober 2014

JAWAPAN KEPADA SI #bangang TENTANG 711 JUTA UNTUK PERMATA

Apabila selesai pengumuman bajet atau belanjawan tahun 2015, maka melompatlah para penghentam Barisan Nasional termasuk Perdana Menteri dengan memfitnah kononnya sejumlah RM 711 diperuntukkan untuk program PERMATA.

Nampak gayanya memang ramai yang tidak berpuas hati termasuklah yang kalah dalam pertandingan pemilihan UMNO yang sudah menghentam belanjawan yang dibentang untuk menunjukkan persepsi buruk kepada Perdana Menteri serta progtam PERMATA yang jelas selama ini terbukti berkesan hingga anak anak Malaysia terkenal di seluruh pelusuk dunia.


Cuba lihat print screen diatas bagaimana si bangang yang tanpa usul periksa atau tidak mendengar secara teliti apa yang disampaikan oleh Perdana Menteri dalam pembentangan tersebut.

Ada juga yang sanggup menyamakan anak anak yang terlibat dalam program PERMATA dengan haiwan (panda)


Mungkin manusia manusia ini tidak layak digelar sebagai manusia apabila sanggup menyamakan anak anak ini dengan haiwan dan tidak faham bahasa yang digunakan oleh Perdana Menteri dalam pembentangan tersebut.

Mari kita sorot kembali teks ucapan pembentangan belanjawan yang disampaikan oleh Perdana Menteri kelmarin.


Nampak apa yang tertulis dalam teks diatas? Bajet diluluskan sebanyak RM 711 juta yang dihebohkan oleh manusia manusia bangang ni bukan semuanya untuk program PERMATA, tapi ianya dibahagi kepada beberapa perkara lain.

Ianya meliputi Kementerian Pendidikan, TABIKA KEMAS, PERMATA dan TABIKA PERPADUAN dan semua iti dimasukkan dalam satu tajuj iaitu PENDIDIKAN AWAL yang mungkin tidak pernah diterima oleh para pengkritik buta dan pekak ni.

Dibawah ni Sangkakala masukkan pula berapa sebenarnya bahagian yang diperuntukkan untuk PERMATA.


Jadi kepada badak badak air yang tak reti bahasa diluar sana, sila simpan sikit kebodohan tu untuk tatapan anak cucu anda dan kalau rasa tak mau anak cucu anda jadi bangang macam anda juga, masukkan mereka ke program pendidikan awal seperti PERMATA supaya dimasa hadapan penyakit yang anda alami sekarang tidak diturunkan kepada mereka.



Tiada ulasan: