Jumaat, 24 Oktober 2014

#bangang ALASAN BIASA RAIH SIMPATI

Penganjur program menyentuh anjing kini dikatakan mendapat ugutan bunuh dari penggiat laman sosial.


Selepas mengadakan program yang mendapat hentaman dan kritikan hingga membuatkan beberapa orang ulama turut sama mengeluarkan kenyataan tidak berpuas hati, kini Syed Azmi Alhabshi dikatakan sudah agak sukar dihubungi.

Yang Sangkakala nak tanya ni ialah, adakah Syed ni tak pernah belajar tentang agama? Sampai hukum memegang anjing pun si bahalol ni tak tau.

Banyak benda boleh dibuat, kenapa anjing juga yang nak dipegang?

Kalau nak dikatakan ianya untuk mendidik orang ramai tentang anjing, kenapa sasarannya orang Melayu Islam? 

Kenapa tidak diberi pelajaran bagaimana untuk mengasihi haiwan kesayangan Rasulullah iaitu kucing?

Sangkakala tengok banyak kucing yang terbiar hingga ada yang mati akibat dilanggar oleh kenderaan dan serangan penyakit akibat dari penjagaan yang tidak sempurna atau ditinggalkan oleh tuan punya di lorong lorong belakang bangunan.

Memang ada yang mengatakan bahawa Syed Azmi ini sebagai orang kafir dan bagi Sangkakala tak salah kalau orang membuat andaian sebegitu kerana seorang yang beragama Islam sudah pasti tahu akan hukum memegang anjing tanpa sebab adalah haram.


6 ulasan:

profit berkata...

Semoga ALLAH memberkati usaha Syed Azmi

fuad ishak berkata...

Memberkati???

Tanpa Nama berkata...

Beliau tentu tahu mengenai kes d pasar selayang kucing d potong tangan kerana mencuri seekor ikan. Dan satu kes lagi d tetaknya,muka kucing dan hidongnya skali. Takan tidak tahu kes ini jika dia seorang pencinta binatang. Boleh miskin ke dgn kehilangan sekor ikan. Dan korang tahu kan bangsa apa yg,sanggup buat kerja sial nih. Heboh la wahai syed azmi or your,heart is,as cold as a pig. Boody #/_;:@

Kirk Hammet berkata...

Dah tengok slot Mah Buntal hentak Mat Monggol pakai bahu? Sian Mat Monggol, pilih pilih tebu, terpilih tang buku..! Kah kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Tgk raja lubang merayu taknak penjara...kesian dia. Tp kalau suka lubang, lubang penjara kan lubang jugak...kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Stay with the topic dummy 11.05. Seperti biasa korang mmg stupid stopa.