Isnin, 25 Jun 2012

CERITA LANJUT TENTANG WANITA MISTERI ANWAR IBRAHIM

Misteri tentang seorang perempuan yang dikaitkan dengan duit milikan Datuk Seri Anwar Ibrahim makin terbongkar kini.

Pada artikel yang lepas, Sangkakala ada mengeluarkan sedikit tentang perempuan yang digelar sebagai Shadana.

Mengikut sumber yang Sangkakala perolehi dari pada individu yang sama memberikan maklumat yang lepas, Shadana atau nama sebenarnya Zaliah Zakaria pernah memberitahu kepada kenalan Sangkakala ini bahawa bapa beliau berasal dari Dubai dan ibunya berasal dari Filipina.

Shadana juga pernah mengatakan bahawa bapa beliau adalah seorang hartawan di Dubai dan beliau mempunyai wang yang begitu banyak, pengakuan ini dibuat setelah kenalan Sangkakala bertanya dari mana beliau dapatkan duit untuk berbelanja besar setiap kali membeli belah.

Mungkin juga duit yang dibelanjakan adalah hasil dari pemberian Anwar Ibrahim kepada beliau.

Zaliah dikatakan pernah berkahwin sebanyak dua kali dan kali yang ketiga tidak dapat dikesan status perkahwinan beliau, sama ada sah atau pun tidak.

Apa yang pasti ialah, Zaliah pernah berkahwin dengan seorang anggota polis dan mempunyai seorang anak perempuan bernama Shasha, kemudian berpisah dan berkahwin pula dengan sorang pegawai polis yang bertugas di Butterworth dan dikurniakan seorang anak lelaki dan seorang anak perempuan, anak lelaki beliau meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya di Pulau Pinang.

Kemudian mereka berpisah dan pegawai polis berkenaan telah bertukar ke tempat lain.

Shadana kemudiannya dikatakan mempunyai hubungan dengan seorang pemain badminton dari Indonesia yang dibawa ke Malaysia untuk bermain dalam pasukan Wira Tangkis. Disinilah yang dikatakan status perkahwinan beliau tidak diketahui sama ada sah atau tidak, tapi Shadana mempunyai seorang anak perempuan dengan pemain badminton ini.

Shadana pernah membawa rombongan pemain-pemain badminton ini kerumah Anwar Ibrahim di Permatang Pauh.

Berbalik kepada akaun dan wang yang dikatakan dibawa lari oleh Anwar ibrahim sebanyak 3 billion semasa beliau memegang jawatan menteri didalam kerajaan.

Shadana dikatakan mempunyai hubungan kuat dengan Anwar pada ketika itu kerana Shadana juga terkenal dengan lenggok penipunya hingga Anwar (Ketua Pembangkang sekarang) juga terpedaya dengan beliau.

Duit yang dikatakan disalur oleh Anwar mungkin juga telah dimasukkan ke dalam akaun anak-anak perempuan Shadana.

Besar kemungkinan juga duit tersebut telah di masukkan kedalam akaun pemain-pemain badminton yang Sangkakala katakan tadi, siapa tahu kan?

Apa-apa pun Sangkakala harap, kerajaan jangan memandang remeh tentang isu ini, kerana ianya melibatkan jumlah wang yang amat besar, dimana wang ini boleh digunakan untuk pembangunan negara kita.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

8 ulasan:

Malaysia Bangkit berkata...

terbaik laaaa.... jom dedah lagi...

Awanama berkata...

Enoughla with all this rubbish!! Dedah kepala otak kau!! This woman is innocent! Dia di tuduh untuk kepentingan politik. Kami kenal sangat dengan puan zaliah dan anak2 nya... Kenal lama sangat. We know who they are n what they are about. All this are false allegation! Shame on you people!

Awanama berkata...

Dosa menganiaya orang tidak akan terampun selagi mana ( orang yang teraniaya itu ) tidak memaafkan. Beringatlah.

Awanama berkata...

Kita jgn suka menuduh dan suka menyangkal...kalau yang menuduh ada bukti ketengahkan dan kalau yang menyangkal ada bukti ketenghkan juge...jalan paling baik...panggil Puan Zaliah ni kedepan terangkan hal sebenar...maka kedia2 akan puas hati..tidaklah nak bergaduh dan tuduh menuduh...Puak yg kenal Puan ni sila suruh die kedepan buat pengakuan 'ya' atau 'tidak itu ajer...apa nak takut yang kena dan tak kena nanti bukan kita mereka tu...tunjukkan kejantanan semue jgn sekadar tulis sahaja macam pon...aje

Awanama berkata...

Satu sikap yang merosakkan sesuatu kebahagiaan umat Islam ialah 'suka membawa mulut', mereka-reka serta menambah cerita buruk, malah melaga-lagakan orang sehingga kisah yang pendek menjadi panjang.
"Adapun orang yang berpenyakit dalam hati mereka, maka surah itu menambahkan kekotoran pada kekotoran yang sedia ada pada mereka dan mereka mati, sedang mereka berkeadaan kafir." (at-Taubah:125)
Perbuatan menabur fitnah sebenarnya lebih kejam daripada membunuh, kerana kesan kerosakannya lebih teruk. Jika dengan membunuh, walaupun ia tetap salah, tetapi mangsanya mungkin seorang, tetapi dengan fitnah mungkin mengakibatkan ramai orang dan kesannya berentetan se hingga bertahun-tahun."Dan janganlah kamu mengikut apa yang kamu tidak ketahui; sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya akan ditanya apa yang dilakukan." (al-Isra:36)
Orang yang menyebarkan fitnah nanti di dalam kubur akan diseksa Allah. Perkara ini dapat dibuktikan melalui kisah yang diceritakan Rasulullah s.a.w.

Awanama berkata...

Memang puan zaliah dah berhubung dengan mereka yang berkaitan untuk tampil ke hadapan dan memberi bukti terhadap tuduhan tersebut. Tetapi mereka enggan untuk berbuat demikian malah mereka memberi alasan "apa2 pun tunggu selepas election yang akan dtg nanti". Ini yang membuat kan puan zaliah amat kecewa... Kerana kenapa nak tunggu selepas election? Tuduhan ini telah mencemar nama baik beliau sekeluarga? Apa salah puan zaliah dan anak anak beliau di tuduh seperti ini. Tuduhan 3 bilion ini bukan saja mencemar nama baik beliau sekeluarga... Tetapi juga meletakan puan zaliah dan sekeluarga dalam keadaan bahaya seperti penculikan dan sebagainya. Bottom line is they are innocent... Kenapa ahli2 politik sekarang sanggup menganiaya orang untuk kepentingan diri dan parti... Building something out if someone's tears... Is it really worth it? Puan zaliah mungkin tidak akan dapat keadilan dunia... Tetapi diakhirat kelak? Insyallah.

Awanama berkata...

Jika perkara sebegini berlalu dalam keluarga anda atau anda sendiri, apakah yang akan anda lakukan? Seronok sangat memburuk-burukkan orang, tanpa dia sendiri pun tak sedarkan diri yang dia juga hamba Allah.. Apa-apa pun boleh terjadi mungkin lebih teruk dari kejadian sebegini.. Besok kalau mulut tu dah bernanah, baru nak sedar dah terlambat lah... Menuduh tanpa bukti, membuat fitnah dosanya lebih teruk dari membunuh... Taubat la sebelum menerima balasan dari-Nya..

Datuk Fis berkata...

Salam.saya salah seorang ahli keluarga shadana atau zaliah zakaria..Saya syg anak2 beliau dan saya menghormatinya.Apa yg saya nak nyatakan disini adalah ttg Anwar dan Wan Azizah..Saya tahu rentetan cerita tersebut...Saya xnak memalukan atau membuatkan keluarga ini rasa tidak selesa dgn cerita dan tuduhan ini.Yg benar tetap benar..Mmg benar ttg kisah wang tersebut..Anwar..wan Azizah..Wang ringgitjutaan ringgit...cukuplah sampai disini..Satu hari nanti rakyat Malaysia akan tahu siapa sebenarnya Anwar Ibrahim...2