Jumaat, 9 Januari 2015

BLOGGER DAN MALAYSIAKINI BAKAL BERDEPAN DENGAN TINDAKAN

Seorang penulis laman blog yang menggunakan nama syedoutsidethebox dan portal Malaysiakini mungkin berhadapan dengan tindakan mahkamah apabila Briged Kesatria Muda Malaysia semalam membuat laporan polis berkenaan dengan fitnah yang dilemparkan.


Penulis syedoutsidethebox atau nama sebenarnya Syed Akhbar Ali dikatakan telah membuat satu fitnah dengan mengatakan bahawa lebihan wang digunakan untuk kerja kerja menampal sticker yang mempunyai gambar Perdana Menteri serta Menteri Pertanian sedangkan perkara sebenar tidak menunjukkan sepertimana yang digambarkan oleh penulis laman blog tersebut.

Walaupun artikel berkenaan telah diarik balik, kredibiliti Perdana Menteri dan Menteri Pertanian telah tercalar dengan tuduhan yang dianggap berniat jahat tersebut dan gambar yang digunakan oleh Syed Akhbar dalam membuat artikel berkenaan adalah gambar dimana Timbalan Pengerusi Briged Kesatria Muda sedang menampal sticker berkenaan untuk pengasingan bahan sumbangan.

Malaysiakini juga bakal menerima nasib sama apabila tanpa usul periksa telah menjadikan bahan tersebut bertambah luas penyebarannya.

Lain kali kalau tak tau apa apa jangan gatal gatal nak menulis, sekarang ni terima jelah akibatnya dan jangan pulak nanti akan ada yang mengatakan bahawa laman blog kena godam dan sebagainya untuk melarikan diri.

Tahniah Sangkakala ucapkan kepada Briged Kesatria Muda yang mengambil tindakan berani demi untuk menegakkan kebenaran.


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ale uto...
1syed kne tindakan akn lahir 1000000syed plak....
Hahaha....
Umno pukimak....

Tanpa Nama berkata...

Kau dengan si syed tu pun boleh pergi jahanam. Tengok artikel dia pun nampak sangat cenderung terhadap plurisme agama. Kaji artikel dia tentang hukum hudud di acheh dah cukup. Lihat penampilan wanita yang digambarkannya sebagai "normal" mengikut kacamata dia. Lepas ni nak buat program apa? I want to touch a pig? I want to touch anuar penis? Apa lagi bro?

Tanpa Nama berkata...

Biadap... Kepala kau kat mana nak cakap bahasa pon mcm dapig komunis melayu...tak sedar diri...tak malu pd manusia malu lebih pd Allah.

Tanpa Nama berkata...

Betul..kadang terkedu bila baca blog beliau. Mcm munafiq..lepas tu dia akan kata "bkn saya yg cakap"