Jumaat, 5 September 2014

HATI HATI APABILA PANGLIMA DAH BERSUARA

Sekarang kita selalu didengarkan dengan beberapa perkara terutamanya menyentuh sensitiviti istitusi Kesultanan Melayu dan Raja Raja berperlembagaan di Malaysia.

Setiap hari ada sahaja desas desus yang terngiang di telinga mahupun terlihat dimata dimana mereka mereka yang todak sedar dimana langit dijunjung disitu bumi dipijak.

Tambahan pula ianya disokong oleh beberapa kenyataan dari pihak pembangkang yang dilihat menangguk di air keruh dengan menghasut rakyat agar membenci Sultan dan Raja serta kerajaan hanya semata mata kerana mereka mahu mendapatkan kuasa memerintah.

Hari ini kita telah dapat melihat, setelah begitu lama mereka ini bermaharajalela tanpa amaran keras dari mana mana pihak, Panglima Angkatan Tentera telah bersuara dengan memberi amaran kepada sesiapa juga yang berani menghina Raja maka pihak tentera tidak akan mengambil ringatln tentang hal tersebut.


Ini baru boleh dipanggil Panglima Perang, syabas dan tahniah Sangkakala ucapkan kepada Panglima ATM yang kini sudah mula lantang bersuara dan Sangkakala berharap kepada mana mana pihak keselamatan yang menggunakan DIRAJA MALAYSIA perlu memberi amaran keras seperti itu juga.


Tiada ulasan: