Rabu, 10 September 2014

DYANA SOFEA CARI SUKARELAWAN KERJAKAN JAMBANNYA

Agaknya la, berapa besar jamban yang nak dibina oleh puak DAP di kampung Ulu Tual di Pahang ni kan? Sampai kena cari sukarelawan nak buat jamban.


Mungkin semua masih lagi ingat bagaimana pempuan gedik ni menjadi calon di Teluk Intan dulu yang menggunakan paras rupa kononnya dapat memikat pengundi muda di Teluk Intan dan akhirnya beliau tersungkur di kaki YB Dato Mah Siew Keong dari Barisan Nasional.

Sangkakala menjadi jentera pilihanraya pada masa tu dan ada le bertembung sekali dengan si Dyana ni, kalau nak diikutkan lenggang lenggoknya memang kaki penggoda budak pempuan ni dan mungkin atas sebab itu jugalah dia ni diletakkan sebagai calon dalam PRK tersebut.

Tapi mujurlah anak anak muda Teluk Intan lebih advance sebab mereka lebih mahukan anak jati Teluk Intan untuk menjadi pemimpin dan bukannya tukang tayang lenggok.

Berbalik pada cerita buat jamban. Apa pula ceritanya si Dyana ni sampai pegi buat jamban di kawasan Kampung Ulu Tual tu? Nak goda budak budak sana pulak ke selepas gagal menggoda anak anak lelaki di Teluk Intan?

Setahu Sangkakala, setiap rumah di Malaysia ni mempunyai tandas masing masing dan tindakan Dyana membuat JAMBAN di kampung tersebut seolah olah menunjukkan penduduk kampung Ulu Tual macam suka nak buang air di merata tempat.

Hallo Miss!!! Orang sekarang ni dah ada tamadun la, kamu ingat penduduk kampung tu suka membuang merata tempat ke?

Budak betina ni harus dijauhi oleh anak anak muda sebab yang pertama dengar cerita dah ada pulak budak jantan cina DAP bersekedudukan dengan dia jadi peluang untuk korang memang le takde, jadi usah buang masa le ye.

Yang keduanya kalau nak diikutkan daripada apa yang kita semua tau, dia ni dulu belajar di UiTM dan kemudian apabila tamat sahaja pembelajaran JASA UiTM pun dia lupa sampai sanggup nak gadai hak keistimewaan pelajar Melayu untuk ke Universiti tersebut.

Ini adalah contoh anak muda Melayu yang Sangkakala boleh katakan sebagai kacang lupakan kulit dan kalau ini orang dijadikan bini alamat dengan laki dia sendiri pun digadainya sebab nak berpolitik.


Tiada ulasan: