Isnin, 27 November 2017

KU NAN DIKECAM HEBAT AKIBAT PERKATAAN SLOW LEARNER @NajibRazak @zahid_hamidi @tengkuadnanreal @tunfaisal

Sehari dua ni Sangkakala dapat melihat ada pihak yang menghentam Menteri Wilayah, YBM Datuk Seri Tengku Adnan kerana perkataan 'slow learner' yang diucapkan dalam satu program baru baru ini.

Apa yang Sangkakala perhatikan ialah, ada segelintir pihak yang sebenarnya mengambil tindakan menangguk di air keruh dengan memutarbelitkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Ku Nan.


Seperti yang kita semua maklum, ITM atau kini dikenali sebagai UITM merupakan tempat dimana anak anak Melayu yang mendapat keputusan kurang cemerlang diberi tempat untuk menyambung pelajaran.

Maksud Ku Nan dalam ucapan beliau ialah, anak Melayu perlu sedar bahawa taraf pendidikan anak Melayu itu di berikan peluang oleh kerajaan walaupun mereka ini mendapat keputusan yang kurang cemerlang, itu maksud slow learner.

Bukan menghina pelajar UITM sebagai slow learner sepertimana yang di putar belitkan oleh mereka yang ada kepentingan politik.

Kepada pelajar pelajar UITM pula, cuba tengok keputusan SPM anda, adakah ianya membolehkan anda masuk ke Universiti atau IPTA lain selain dari UITM? Mungkin ada yang malu untuk mengaku, tapi senyum sendiri pun dah membuktikan setakat mana pembelajaran anda.



Tiada ulasan: