Ahad, 12 November 2017

@AzminAli LEKA BERMAIN LUMPUR DI PULAU PINANG HINGGA LUPA DENGAN SELANGOR @NajibRazak @zahid_hamidi @tunfaisal

Seminggu lepas tular di media sosial tentang kejadian banjir yang berlaku di Pulau Pinang hingga membuatkan Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri dari DAP meminta bantuan daripada kerajaan pusat dengan membuat panggilan telefon kepada YAB Timbalan Perdana Menteri pada jam 3.30 pagi.

Sehubunhan dengan itu maka kerajaan pusat telah menghantar bantuan segera bagi membantu Pulau Pinang yang mana rakyatnya amat memerlukan bantuan.

Tidak ketinggalan yang memberi bantuan ialah Azmin Ali, Menteri Besar Selangor yang turut menghantar pasukan bagi menghulurkan bantuan.


Namun begitu, Azmin Ali terlupa bahawa di negeri Selangor juga kejadian banjir kerap berlaku dan dua hari lepas, satu kejadian banjir kilat telah dilaporkan berlaku di Selangor.

Apa pula tindakan Azmin Ali apabila rakyat Selangor ditimpa musibah yang sama? Adakah cukup dengan bonus gula gula kepada penjawat awam maka kejadian banjir ini dilupakan begitu sahaja? Ramai netizen dikalangan rakyat Selangor mengeluh apabila mereka tidak mendapat pembelaan sepertimana yang dilakukan oleh Azmin kepada Pulau Pinang.


Tiada ulasan: