Isnin, 13 November 2017

GUAN ENG BUTA ATAU SAJA BUAT BUTA ?? @NajibRazak @zahid_hamidi @tunfaisal

Kalau Sangkakala katakan membantu DAP hanya seperti menolong anjing yang tersepit radanya adalah amat sesuai dan tepat jika ditujukan kepada Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang.

Hari ni Guan Eng mempertikai bantuan yang disalurkan oleh kerajaan pusat kepada Pulau Pinang yang dilanda musibah banjir baru baru ini.


Guan Eng telah membuat panggilan telefon kepada YAB Timbalan Perdana Menteri seawal jam 3.30 pagi memohon bantuan kerajaan pusat apabila negeri tersebut dilanda banjir.

Kerajaan pusat pula telah menghantar bantuan dengan kekuatan yang besar bagi membantu rakyat yang ditimpa bencana.

Namun kenyataan Guan Eng yang menyatakan bahawa tiada bantuan dari kerajaan pusat jelas menunjukkan bahawa DAP bukanlah sebuah parti yang tau berterima kasih malahan cuba menunjukkan keburukan kerajaan yang memberikan bantuan.


Adakah Guan Eng buta atau buat buat buta dengan menidakkan bantuan yang disalurkan oleh kerajaan pusat kepada Pulau Pinang?

60 buah kontena mengandungi pelbagai keperluan disalurkan oleh Kelab Putra 1 Malaysia melalui YB Dato Seri Aziz Rahim dan peruntukan berjumlah RM 1 Billion untuk tebatan banjir hanyalah sebahagian daripada bantuan yang disalurkan.

Bantuan daripada Jabatan RELA pula berjumlah RM 90 ribu ringgit dengan kekuatan anggota seramai 500 orang digerakkan bagi membantu mangsa di negeri tersebut.

Jadi disini, pengundi boleh menilai siapa DAP selama ini, kalau bantuan yang jelas berada di hadapan rakyat di tidakkan kewujudannya, apatah lagi bantuan bantuan lain yang disalurkan selama ini.



Tiada ulasan: