Selasa, 9 Jun 2015

KEJADIAN YANG MUNGKIN BERLAKU JIKA @NajibRazak TURUN KE PROGRAM #Nothing2hide

Macam macam persepsi negatif diberikan setelah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak muncul di majlis perjumpaan diantara Perdana Menteri bersama NGO 'Nothing2hide' Jumaat lepas.

Walaupun ianya telah dijelaskan oleh Ketua Polis Negara bahawa pihak PDRM tidak membenarkan Perdana Menteri untuk hadir dan membatalkan program tersebut nampaknya masih ada lagi bunyi bunyi sinis yang di lemparkan.

Bagi pihak PDRM, keselamatan Perdana Menteri adalah yang paling dititik beratkan memandangkan beliau adalah ketua kepada Kerajaan Malaysia.

Memang ada bunyi bunyi yang mengatakan bahawa tempat tersebut (PWTC) adalah yang paling selamat bagi seorang Preaiden UMNO, namun itu bukanlah alasan kepada pihak polis untuk mengecualikan atau melonggarkan tahap keselamatan YAB Perdana Menteri.

Sangkakala ada terbaca artikel dari sebuah laman blog yang menghuraikan apa yang bakal berlaku jika Perdana Menteri tetap turun ke majlis berkenaan.

Baca DISINI..

Jika kita lihat pula di luar negara, seperti contoh di Amerika Syarikat, Presiden mereka walaupun duduk dalam Istana Presiden (White House) namun pasukan Perkhimatan Rahsia ( Secret Service ) yang berkekuatan ratusan orang masih lagi dalam mode berjaga jaga sedangkan kita dikhabarkan bahawa segala sistem keselamatan di White House adalah yang paling canggih.

Begitu juga dengan Perdana Menteri, dan jika dilihat dari sudut keselamatan, tempat paling selamat adalah tempat paling merbahaya.

Disini kita sendiri mampu untuk menilaikan kenapa dan mengapa Perdana Menteri sepatutnya dan wajar tidak hadir ke program tersebut.

Dan dalam pautan yang Sangkakala kongsikan tadi mungkin dapat membuka minda kita kenapa dan mengapa Perdana Menteri wajar untuk tidak menghadirkan diri.





4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alahai ... tak payah nak perah otak

Najib memang kecut teloq -takut dgn hippo takut dgn Tun

Tanpa Nama berkata...

Aikk..blog ni pun dah jadi bengap...alasan bodoh tak masuk akal pun diterima? "Risiko Keselamatan"? Takut kena boo? Najib tak datang sbb jawapan yg ada akan membuktikan samada beliau memang penyamun atau bodo piang sbb tak tau apa2...

Tanpa Nama berkata...

Kesian... penulis blog yg kebulur dan lapar dedak kepal najib.weiii sharulkamal..korek pepek lagi sedap la.

Tanpa Nama berkata...

Kesian org ni, kalau pempuan mesti biasa kena korek..kalau lelaki mesti biasa buat kerja mengorek pepek, atau pepek mak dia biasa kena korek ni admin. Hahahaha