Khamis, 11 Jun 2015

MASYARAKAT INDIA SUDAH MULA BERSUARA DI SELANGOR #DSNO

Nampaknya kerajaan Selangor semakin dibenci oleh rakyat apabila terlalu banyak janji janji dalam pilihanraya tidak ditunaikan oleh mereka.

Dan yang terbaru sekali apabila masyarakat India di Selangor terus dianaktirikan dimana selama ini ketua komuniti atau masyarakat India di Selangor diberikan elaun khas setiap bulan.

Namun setelah 2 tahun elaun tersebut diberikan, ianya telah dihentikan oleh kerajaan Selangor dan ini membuatkan masyarakat India di Selangor berasa tidak puas hati.



T Seva Nesan membangkitkan rasa tidak puas hati melalui laman facebook milik beliau dengan mengatakan bahawa kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor tidak memenuhi janji sepertimana yang dijanjikan semasa pilhanraya ke 13 dulu.

Kerajaan Selangor menamatkan pembayaran kepada ketua komuniti masyarakat India di Selangor melalui surat yang dikeluarkan oleh pejabat Unit Perancang Ekonomi Selangor.


Memang kalau nak diikutkan banyak janji janji yang disebutkan oleh Pakatan Rakyat tidak ditunaikan sama juga seperti yang dilakukan terhadap guru guru KAFA yang dinafikan hak mereka.

Kerajaan Selangor pernah menjanjikan kenaikan elaun guru KAFA sebanyak RM 200 bagi membolehkan mereka terkeluar daripada kumpulan berpendapatan redah.

Tapi seperti biasa, janji tersebut akan hilang selepas pilihanraya berlangsung dan ianya akan dijanjikan sekali lagi apabila sampai waktunya nanti.

Begitu juga dengan apa yang berlaku terhadap masyarakat India yang dijanjikan dengan elaun namun akhirnya janji tersebut ditarik balik.

Begitulah nasib semua penduduk dan rakyat di Selangor yang selalu kena kencing dengan Kerajaan negeri.


 

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hanya bangsa cina jer yang akan makmur di bawah pentadbiran kerajaan cina DAP di Selangor. Harga rumah makin naik tiap tiap tahun walaupun banyak projek yang tak habis jual. Pemaju sengaja menaikkan harga dibantu oleh ejen2 hartanah membuat spekulasi.

Tujuan? Supaya orang Melayu dihalau keluar dari kawasan pusat2 bandar di Selangor seperti mana Melayu Pulau Pinang dihalau. Pemaju2 juga dibantu oleh "investors" dari Singapura, Hongkong dll.

Sudah tiba waktunya kita halau DAP dari Selangor. Walaupun aku menyokong BN, Aku tak kisah walaupun parti PAS berkuasa bersama pkr(tanpa keluarga puaka anuar) asalkan kerajaan Melayu.

Kerajaan cina DAP terlalu KURANG AJAR, KUAT MENIPU, MEMFITNAH, RASIS dan BIADAP!