Jumaat, 24 Februari 2012

MUDAHNYA SAIFUDDIN BERCAKAP

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution berkata bahawa penafian Datuk Seri Hishamuddin tentang perlakuan segelintir pemuda yang membuat kacau semasa ceramah PR di Sembrong adalah naif.

Beliau berkata, selaku Menteri Di Kementerian Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin boleh mengarahkan siasatan dijalankan dengan segera dan tidak perlu mengambil masa berbulan-bulan untuk menyelesaikan kes tersebut, bagi Saifuddin tempoh seminggu sudah memadai kerana si pelaku dikenali oleh penduduk.

Ini bukan diambil kira siapa menjadi Menteri Dalam Negeri, ini semua diambil kira dalam segi penyiasatan oleh pihak Polis dan pihak Polis mempunyai prosedur sendiri dalam menjalankan sisatan.

Jika dilihat kepada kes liwat Anwar Ibrahim dengan Saiful Bukhari pula, kenapa pemimpin PR tidak mendesak supaya ianya diselesaikan secepat mungkin, si pelaku (Anwar) juga dikenali oleh mangsa (Saiful). Kenapa tidak diminta supaya kes itu disiasat dalam tempoh seminggu atau sebulan?

Saifuddin hanya cuba untuk menajdikan ini sebagai isu untuk menghentam kepimpinan Datuk Seri Hisham tambahan pula kes tersebut berlaku di Sembrong. Dan satu lagi, Saifuddin mungkin lupa bahawa tidak mustahil si pelaku bagi kes Sembrong diupah oleh puak PR sendiri demi menjatuhkan imej dan kredibility Datuk Seri Hisham selaku Naib Presiden UMNO Malaysia.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: