Selasa, 28 Februari 2012

AZIZAN RAZAK AKAN DIPECAT

Melihat kepada senario yang terjadi pada hari ini jelas kelihatan PAS negeri Kedah tidak sepakat dalam mentadbir negeri itu.

Ini jelas kelihatan apa bila 2 dari pada 10 EXCO kerajaan negeri pimpinan Datuk Seri Azizan Razak tidak di pilih semula untuk menjawat jawatan tersebut.

Ini berikutan kononnya 2 orang EXCO tersebut dikatakan merancang untuk mengguling Menteri Besar dari terus menjawat jawatan itu.

Inilah yang dikatakan kuasa, sebelum duduk di kerusi empuk dulu kesepakatan dan kemuafakatan dijadikan landasan untuk PAS mentadbir negeri, tetapi apabila sudah mendapat tempat, jawatan serta kedudukan, pelbagai masalah pula yang datang.

Bagi Sangkakala pula, walaupun ianya dikatakan dapat diselesaikan dalam masa terdekat sudah pasti ianya akan mencalarkan imej PAS kerana gagal mengurus tadbir kepimpinan PAS negeri Kedah.

Senario ini sudah pasti membuatkan Presiden PAS pening kepala dalam menyelesaikan isu tersebut walau pun Pas mengatakan isu ini akan selesai dalam tempoh terdekat.

Rasanya PAS pusat kini sedang menunggu keputusan dari 'Imam Mahdi Anwar Ibrahim' serta 'khalifah Guan Eng' untuk mengeluarkan fathwa sekali lagi sama macam yang terjadi pada Hasan Ali tempoh hari agaknya. Dan tidak mustahil Azizan akan dipecat dari terus menjadi ketua pentadbiran kerajaan negeri Kedah.



Psttt..baru tadbir negeri, belum tadbir negara, itu pun dah kecoh macam nak gila.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: