Khamis, 23 Februari 2012

HIMPUNAN RETORIK

Anwar Ibrahim, Tuan Guru Nik Aziz, Lim Guan Eng, Khalid Ibrahim, Dato' Azizan MB Kedah, Nurul Izzah dan beberapa Pemimpin Pakatan Rakyat dijangka akan Check In di Swiss Garden, Sg Karang Kuantan pada 24 hingga 27 Febuari 2012 ni.

Ini semua ada kaitannya dengan Himpunan Hijau oleh Save Malaysia yg Anti LYNAS pada 26 Febuari 2012 ni yg akan mengumpulkan 26,000 ribu org di Padang MPK depan Masjid Negeri. Ini adalah agenda Pakatan Rakyat utk menawan Pahang.

Mereka ini yang sebenarnya bukan benar-benar memperjuangkan hak rakyat atau kepentingan rakyat, tetapi mereka mempunyai agenda tersendiri dimana mereka ingin menampakkan kepada rakyat bahawa mereka adalah pembela.

Percaya atau tidak, mereka akan membiarkan rakyat jika mereka berjaya menjadi pemerintah. Tidak mustahil juga, keadaan menjadi buruk jika mereka ini menjadi kerajaan.

Sebenarnya himpunan ini hanyalah retorik semata-mata. Lynas didapati tidak merbahaya kepada penduduk malah dengan terbinanya kilang ini, maka penduduj setempat mendapat sedikit sebanyak keuntungan dari segi perniagaan dan pekerjaan, dimana sudah pastinya peluang pekerjaan untuk anak-anak muda setempat terbuka luas, perniagaan pula akan berkembang pesat ekoran dari penambahan penduduk di kawasan tersebut.

Jadi dimana salahnya? Mereka cuba menakut-nakutkan penduduk di sekitar kawasan Lynas agar projek ini tidak menjadi kenyataan dan peluang pekerjaan sudah pasti tertutup semula.

Ini akan tambah menyusahkan lagi rakyat, dimana kata-kata mereka bahawa kebajikan rakyat itu adalah kepentingan kepada Pakatan Rakyat.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 ulasan:

matkilaupenang berkata...

salam sahabat minta linkkan blog hebat tuan ini kepada blog saya, terima kasih matkilaupenang.blogspot.com

sangkakala berkata...

Bagi email