Jumaat, 24 Februari 2012

HASAN ALI REBAH

Datuk Dr Hasan Ali yang pernah menjawat jawatan EXCO kerajaan Negeri Selangor satu masa dulu kini giat menjalankan promosi tentang NGO yang beliau ilhamkan iaitu JATI.

JATI ditubuhkan setelah beliau dipecat dari jawatan EXCO kerajaan negeri dan sebagai ahli PAS.

Kini beliau dilihatkan seperti tidak mempunyai apa-apa kekuatan lagi. Mungkin berceramah disana sini mencari publisiti atau ada agenda politik tersendiri.

Jika dilihat semasa awal pemecatan beliau dulu, beliau masih lagi mengatakan bahawa hati,jiwa dan raga beliau masih lagi bersama PAS.

Tapi pada ketika ini beliau lebih banyak mengharap kepada penyokong UMNO untuk hadir ke tempat-tempat beliau mengadakan ceramah.

Kini beliau mengumumkan pula bahawa beliau ada bukti pembaptisan dijalankan di negeri Selangor. Persoalannya kenapa sekarang baru wujud perkara-perkara seperti ini? Beliau juga ada berkata bahawa didalam PAS ada Parasit dan beliau ada menyebut beberapa nama parasit tersebut.

Setiap kali ceramah, Dr Hasan Ali hanya akan bercerita tentang bagaimana bapa beliau dulu mengajar beliau, dan cerita ini berulang-ulang di setiap kawasan.

Belum lagi kedengaran apa yang sepatutnya didedahkan oleh Dr Hasan Ali, sebagai contoh Bai'ah calon-calon PAS semasa dipilih untuk menjadi calon dan bagaimana pula dengan fatwa-fatwa yang dikueluarkan oleh dewan ulama PAS selama ni.

Perlu diingat disini semasa beliau berkhidmat dengan Biro Tata Negara dulu, beliau mengatakan bahawa UMNO dan BN itu bagus. Kemudian bila beliau menyertai PAS mula beliau bercerita tentang keburukan UMNO.

Sekarang nak cerita balik kebaikan UMNO pada beliau mungkin dah tak berani lagi disebabkan malu kerana dulu dah terlepas cakap.


Psstt..nanti Sangkakala sambung lagi cerita ni..

Tiada ulasan: