Khamis, 23 Februari 2012

KENYATAAN DATUK RAZALI IBRAHIM TENTANG NIK AZIZ BERASAS

Semalam Sangkakala telah dikirimkan oleh seorang sahabat pautan laman YouTube berkenaan kenyataan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia (gambar) iaitu Datuk Razali Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Muar merangkap Timbalan Menteri Belia dan Sukan serta disiarkan juga didalam Buletin Utama TV3.

Sila buka pautan http://www.youtube.com/watch?v=S9_nA0jfEHE&feature=autoshare

Setelah Sangkakala dengar apa yang diperkatakan oleh beliau memang ada kebenarannya dan tidak boleh lagi dinafikan.

Dalam kenyataan itu Datuk Razali Ibrahim atau lebih mesra di panggil DRI telah menyatakan bahawa Majlis Syura PAS telah memberi kata dua kepada Anwar Ibrahim sama ada menarik balik kenyataan beliau tentang keselamatan negara itu atau mengambil tindakan saman terhadap akhbar Wall Street Journal (WSJ).

Tetapi nampaknya kata dua ini langsung tidak diguna pakai oleh Anwar dan ini menunjukkan betapa egoisnya Anwar Ibrahim yang selama ini kononnya begitu rapat dengan ulama-ulama PAS.

DRI juga menyebut bahawa Anwar Ibrahim sepatutnya memberi penjelasan kepada Ahli Jawatan Kuasa Majlis Syura Ulama dan bukan hanya kepada Nik Aziz selaku Mursyidul Am PAS itu pun dilakukan secara tertutup. Penjelasan itu bukan sahaja perlu diberi kepada Nik Aziz, malah ianya juga perlu diberi kepada Hadi Awang selaku Presiden PAS.

Sangkakala amat bersetuju apabila DRI membidas Nik Aziz yang seolah-olah menyembunyikan perkara sebenar tentang apa yang dibincangkan diantara beliau dengan Anwar.

Sangkakala melihat disini, seorang ulama yang disegani di dalam parti sanggup meneyembunyikan apa yang telah diperkatakan semasa dalam perbincangan diantara mereka berdua.

Lagi pun Sangkakala melihat bahawa pemimpin Pakar Kelentong Rakyat (PKR) itu mungkin telah menjanjikan sesuatu hinggakan Nik Aziz tidak lagi berani memperkatakan tentang negara haram Israel. Jika Anwar menyokong negara haram tersebut, maka PAS juga boleh diiktiraf sama memberi sokongan walaupun dengan cara menyokong kenyataan Anwar Ibrahim.

Pssttt..Anwar dah bayar pada Nik Aziz kot pakai duit Israel..apa kira janji masyuukk.

Tiada ulasan: