Sabtu, 28 Julai 2018

MAHATHIR LANTIK MENTERI TANGKAP MUAT, AKHIRNYA DAPAT MENTERI ?? @chedetofficial @@MuhyiddinYassin @NajibRazak @Zahid_Hamidi

Untuk melantik jemaah Menteri bukanlah sesuatu perkara yang mudah untuk dilaksanakan oleh seorang Perdana Menteri dan perlantikan tersebut perlulah menepati kritirea yang diperlukan buat masa kini.

Namun apa yanh dilakukan oleh Mahathir selaku Perdana Menteri dalam perlantikan Menteri dan Timbalan Menteri jelas menunjukkan bahawa Mahathir melantik menteri dan timbalan secara rawak sehingga beberapa menteri kerap kali mengeluarkan kenyataan tidak cerdik.

Seperti M Kulasegaran, Menteri Sumber Manusia yang baru baru ini dipetik mengatakan bahawa negara ini penduduk asalnya adalah orang India dan bukanlah orang Melayu hanya berpandukan kepada kewujudan beberapa candi sembahan penganut Hindu seperti Candi Lembah Bujang.


Kalau tak tau atau tidak pasti bolehlah bertanya pada pakar sejarah tanah air dan rasanya sejarah kemasukan agama Hindu ke Malaysia juga perlu dipelajari oleh Kula sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Parameswara, orang pertama yang menemui Melaka adalah penganut agama Hindu tetapi Parameswara adalah orang Melayu dari Palembang dan hanya memeluk Islam pada tahun 1414.

Berkenaa  dengan Candi Lembah Bujang pula boleh la dirujuk dalam artikel yang Sangkakala kongsikan di bawah.

http://memori-kedah.com/page_pengenalan.php?p=2&idstopic=47&idskandungan=190&mtopic=5

Kalau dah jadi Menteri tapi kebodohan ditunjukkan pada rakyat, apakah Malaysia akan terus selamat?



Tiada ulasan: