Isnin, 2 Julai 2018

PENGUNDI PAKATAN KENA KENCING LAGI DENGAN MAHATHIR @chedetofficial @MuhyiddinYassin @NajibRazak @Zahid_Hamidi

Tak sampai 2 bulan memerintah, pelbagai pembohongan dan penipuan telah dilakukan oleh Mahathir Mohamad selaku orang yang bertanggungjawab memenangkan Pakatan Harapan dengan cara menipu rakyat Malaysia khususnya pengundi Pakatan.

Janji janji yang diberikan kepada rakyat sebelum pilihanraya langsung tidak ada yang tertunai sehingga kini sebagai contoh, penurunan harga petrol, pemansuhan bayaran PTPTN, pemansuhan GST (hanya turun kadar), penutupan tol dan banyak lagi.

Namun apa yang dijanjikan oleh kerajaan Barisan Nasional dulu untuk kepentingan rakyat nampaknya semua cuba dimansuhkan.

Kerajaan Barisan Nasional telah menjanjikan bahawa sehingga tahun 2020, kadar tarif elektrik adalah kekal dan tiada kenaikan namun semalam telah bermula kenaikan kadar tarif elektrik.


Yang paling kelakar sekali apabila Perdana Menteri sendiri KONONNYA membantah kenaikan tersebut sedangkan orang paling berkuasa kini adalah Mahathir Mohamad dan ini diakui selama beliau memegang jawatan Perdana Menteri ke4 dulu.

Dengan menggunakan kuasa VETO beliau sebagai Perdana Menteri jugalah telah membuatkan TNB terpaksa membeli tenaga elektrik dengan kadar tidak munasabah daripada loji janakuasa milik kroni beliau.


Tapi tidak hairan jika sehari dua ini TNB akan mengatakan pembatalan kenaikan tersebut atas arahan Perdana Menteri yang mahu menjaga kebajikan rakyat dan apa yang paling penting ialah, tahun hadapan kita akan melihat kerugian yang terpaksa ditanggung oleh TNB hanya semata mata mahu memuaskan nafsu serakah Mahathir dan kroni.


Tiada ulasan: