Rabu, 25 Julai 2018

AHLI PARLIMEN MASJID TANAH DIDESAK LETAK JAWATAN @Zahid_Hamidi @NajibRazak @masermieyati

Ahli Parlimen kawasan Masjid Tanah, Datuk Wira Mas Ermieyati didesak oleh rakyat yang memberikan undi kepada beliau untuk melepaskan jawatan.

Ini adalah disebabkan Mas Ermiyatie mengambil tindakan untuk keluar dari UMNO seterusnya menjadi Ahli Parlimen bebas.

Bagi Sangkakala tindakan daripada pengundi di Masjid Tanah adalah satu tindakan yang amat bijak walaupun dilihat agak drastik.


Mas Ermieyati telah diberikan mandat oleh pucuk pimpinan parti bagi menjadi calon mewakili parti dalam pilihanraya umum yang lalu.

Tindakan keluar dari parti dibuat selepas pemilihan UMNO yang melihatkan YB Datuk Seri Zahid menjadi Presiden UMNO menggantikan tempat YB Datuk Seri Najib Razak.

Mas Ermiyatie juga memberikan alasan bahawa tiada orang muda dalam kepimpinan baru UMNO dan yang ada hanyalah mereka mereka yang telah lama dalam parti.

Sangkakala nak bagi tau Mas Ermieyati, itu beza perjuangan, masih kekal dalam parti walaupun parti kalah, mereka tetap setia berbanding yang setahun jagung ni, tak puas hati lompat keluar kononnya nak tunjuk protes.

Bagi Sangkakala, Mas Ermiyatie boleh buat protes tapi tunaikan permintaan rakyat dengan melepaskan jawatan dan benarkan satu pilihanraya kecil dilakukan.

Disana nanti baru Mas Ermiyatie masuk kembali ke gelanggang dan lihat sama ada beliau mampu atau tidak untuk mengekalkan status wakil rakyat Masjid Tanah.

Tapi Sangkakala percaya bahawa Mas Ermiyatie takkan buat perkara tersebut dan boleh la di kategorikan sebagai kacang lupakan kulit dan bagi Sangkalala pula, ini adalah dikalangan mereka yang tak sedar diri dan tak tau malu.



Tiada ulasan: