Sabtu, 13 Julai 2013

@NajibRazak ZAHARIN MAT YASIN !!! SERINGGIT LEBIH HALAL DARI SERIBU

Haha..blogger menopause tua ni meroyan lagi..kalau masa zaman dia berblog dulu mungkin nama sangkelembai tu orang risau atau segan, tapi kini dah tak lagi.

Dulu menulis hentam pemimpin, tapi takde impact apa apa pun cuma menulis secara suka suka lepas tu pow sana pow sini macam yang Sangkakala tulis malam tadi.

Kini hanya facebook peneman diri meniti hari senja dimamah usia menunggu dipanggil nama yang telah tersenarai sebagai penghuni alam barzakh secara kekal dan abadi dan insyaallah bau syurga belum tentu dapat dihidu dengan beberapa perangai yang diketahui oleh umum.

Sangkakala tak mau sebut la apa kes sampai Sangkakala kata blogger become facebooker ini tak cium bau syurga cuma itu semua kerja Allah SWT wallahualam.

Tapi apa yang Sangkakala nak tekankan disini ialah perkataan beliau yang mengatakan bahawa penggiat laman sosial dibawah UMB tidak bertelur dan mendapat imbuhan seringgit dua tu rasanya lebih halal dari kerja pow sana sini.

Dengar kata dulu beberapa Menteri terpaksa membayar ufti supaya aib mereka yang direka oleh Zaharin tidak didedahkan dan kini para Menteri ini semua dah cerdik dan nampak bahawa penulisan orang tua hampir parkinson ini tidak lagi sehebat dulu apabila ramai blogger muda muncul seperti cendawan tumbuh.

Bukan Sangkakala nak puji atau up sesiapa, tetapi untuk makluman si pemburu tanah wakaf ini Sangkakala nak bagi tau sikit la, UMB mempunyai puluhan blogger dan ratusan facebooker yang bernaung dibawah Unit Media Baru, jadi kenapa nak persoalkan?

Sedangkan si pemburu tanah wakaf ini satu masa dulu menulis dan terus menulis tanpa membawa pembaharuan kepada para penulis lain, apa yang si pemburu tanah wakaf ini tahu ialah, setiap hari akan minum pagi di Pan Pacific hotel dan kemudian akan membiarkan orang lain untuk menjadi pembayar bil untuk beliau.

Alamak hai si pemburu tanah wakaf, tak perlu nak bermusuh dengan orang, takut nanti jatuh tergolek depan The Mall tu nanti budak UMB tolong angkat masuk kereta untuk dihantar ke hospital, siapa tahu ketentuan Tuhan kan?

Sangkakala up cerita pasla Zaharin ni ramai dikalangan rakan bbm Sangkakala memberikan komen melalui bbm yang mengatakan ada yang hampir terkena dengan mengajak mereka menjalankan perniagaan kononnya, dan menjanjikan dengan pelbagai janji, ada juga dikalangan gadis yang kata memang dia ni hidung belang.

Aduhh,,rupanya ramai pulak yang kenal dengan si pemburu tanah wakaf ni, tapi semuanya bad perception, takde pulak yang memberikan komen bahawa mereka mengucapkan terima kasih pada si pemburu tanah wakaf ni.

Jadi jangan main gila la wahai si pemburu tanah wakaf, takut nanti tak cukup lubang masa nak di masukkan ke bilik akhir sebelum kiamat.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: