Sabtu, 20 Disember 2014

#haramjadah LADANG BABI DITERUSKAN BUKTI AZMIN ALI SEMAKIN GILA

Satu masa dulu seluruh rakyat Selangor dikejutkan dengan projek ladang babi mega yang bernilai RM 100 juta akan di bina di Kuala Langat dan ianya mendapat tentangan daripada penduduk setempat tambahan pula dengan beberapa gejala penyakit bawaan haiwan tersebut yang mampu meragut nyawa.

Kini sekali lagi dibawah pentadbiran Menteri Besar yang baru, projek ladang babi tersebut akan diteruskan tanpa memikirkan sensitiviti masyarakat setempat apatah lagi orang Melayu yang tinggal di kawasan persekitaran.


Apakah kerajaan Selangor pada hari ini sudah lupa atau buat buat lupa dengan gejala penyakit bawaan haiwan ini yang pernah meragut nyawa satu ketika dulu?

Kerajaan Selangor seolah olah tidak melihat kepada keselamatan serta kesihatan penduduk setempat yang bakal mereka risikokan dengan menjalankan projek tersebut.

Virus JE pernah menggemparkan negara apabila ianya mampu untuk membunuh manusia dengan kadar yang amat pantas sekali.

Sangkakala melihat bahawa kerajaan Selangor pada hari ini tidak akan memperdulikan kesihatan rakyat dan ini terbukti apabila kes denggi semakin meningkat dan kini hendak ditambah pula dengan penternakan babi di kawasan terbabit.

Ladang babi yang kononnya paling canggih ini akan dibuka dan secanggih mana sekalipun ladang tersebut, ianya tidak akan menjamin keselamatan rakyat sekeliling.


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang dah tau perangai diorg mcmni yg pegi undi pkr dulu sapa suruh.. haa. pandai2 lah skrg..

Tanpa Nama berkata...

MAJORITI penduduk Selangor yang sudi memilih/mengundi beliau & gang, termasuklah Melayu-Islam, hadaplah kesannya sekarang.

Tanpa Nama berkata...

LAgi best kalau kepas ni bukak pulak satu lagi ladang babi di Kajang....khas untuk pengundi2 Kajang!

Tanpa Nama berkata...

Babi paling besar adalah pengundi2 melayu yg pangkah PR masa PRU aritu. Skrg jgn nak bising2...berkawan je la dgn babi2 yg korang pangkah. Pada yg tak pangkah PR, jgn lah korang dekat dgn diorang sbb najis berat tu...nak kena samak kalau bersentuhan...