Rabu, 3 Disember 2014

#bangang NG SWEE LIN KECEWA LAGI

Nak ketawa sampai guling guling bila Sangkakala tengok si pendek bernama Ng Swee Lin, ADUN dari Sekinchan bila dah kalah dalam pemilihan timbalan speaker baru baru ni meroyan bagai nak giler.

DAP mengatakan bahawa jawatan tersebut telah dijanjikan oleh Azmin selaku Menteri Besar yang baru untuk diberikan kepada DAP dan apabila pemilihan diadakan PAS telah mendapat mandat yang penuh untuk mengisi kerusi tersebut.


Dan sekarang dengar kata Ng Swee Lin mula mengelupur sampai minta jawatan timbalan speaker 2 diwujudkan pula untuk diisi oleh DAP.

Nampak sangat DAP ni lapar jawatan sebab jawatan speaker telah diberikan kepada Hannah Yeoh wakil dari DAP dan timbalan sebelum ini diisi oleh Nik Nazmi dari PKR dan apabila satu kerusi exco kerajaan yang sepatutnya diberikan kepada PAS tapi diberikan kepada Nik Nazmi maka kerusi timbalan speaker digantikan pula dengan wakil PAS.

Ng Swee Lin yang sebelum ini mengatakan bahawa beliau bertanding dalam pemilihan kerusi timbalan speaker adalah untuk mengajar PAS nampaknya dah jadi terbalik pula bilabdia sendiri yang beriya iya minta jawatan tersebut.

Apa macam PAS? dah nampak game yanh dimainkan oleh DAP? Masih buta atau sengaja buat tak nampak bagaimana DAP menghina PAS yang mendapat undi majoriti ahli Dewan Undangan Negeri bagi mengisi jawatan tersebut.

Azmin pula menarikan yang beliau pernah berjanji untuk memberikan jawatan timbalan speaker kepada DAP sebab speaker Dewan telah diberikan kepada parti tersebut.

Tapi Sangkakala rasa ini semua sebab Ng Swee Lin rasa dia layak untuk duduk bukan sahaja sebagai timbalan speaker tapi sebagai exco kerana dalam penggal 2004-2008 yang lalu, hanya ada 2 wakil rakyat dari PR dalam Dewan iaitu Ng Swee Lin serta Dato Teng.

Jadi nampaknya harapan Ng Swee Lin terpaksa dikuburkan dan ianya hanya tinggal harapan.



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Janji tinggal janji,harapan tinggal harapan kihkihkih...kesian.

Tanpa Nama berkata...

Dapigs ni kerja dia tuntut aje, kerja lain depa tak buat........ Itulah dasar racist dapigs......

Tanpa Nama berkata...

aku sedih sebab PAS dok hadap lagi jadi macai kuli batak depa.
jika ada jawatan tim speaker 2 maka dialah yg lebih berkuasa, wakil pas sbg tim speaker hanya atas kertas.
PAS kurang cerdik...