Isnin, 4 Disember 2017

#PAU17 WAN ASSHIMA JUGA BIASA TERLIBAT DALAM MAKSIAT ??

Sangkakala rasa terpanggil untuk membalas semula tuduhan bekas AJK Puteri UMNO Bahagian, Wan Asshima yang kini sudah menjadi ustazah segera PAS.

Beliau mengatakan bahawa banyak perlakuan maksiat semasa perhimpunan Agung UMNO selama 17 tahun berada dalam parti tersebut.

Sangkakala ingin ajukan soalan kepada Wan Asshima, adakah apa yang diucapkan oleh beliau merupakan pengalaman atau hanya pengetahuan beliau selama berada dalam UMNO?


Kalau diikutkan dari kenyataan, Wan Asshima begitu yakin bahawa perlakuan tersebut berlaku dan jika ianya berlaku adakah Wan Asshima juga merupakan individu yang terlibat?

Jika beliau hanya menggunakan pengetahuan, pengetahuan itu mestilah diperolehi daripada satu pemberitahuan dan sejauh mana pemberitahuan itu benar sepertimana keyakinan beliau mengeluarkan kenyataan?

Setahu Sangkakala, Wan Asshima bukanlah seorang perwakilan tetap ke himpunan Agung UMNO sebab beliau bukanlah Ketua Puteri Bahagian yang merupakan perwakilan tetap.

Jika Wan Asshima ingin menjadi perwakilan, maka beliau perlu bertanding sebagai perwakilan di peringkat bahagian.

17 tahun bukanlah waktu yang singkat untuk beliau berdiam diri jika perkara tersebut benar benar berlaku dan kenapa sekarang baru Wan Asshima membongkar perkara yang dikatakan berlaku dalam setiap kali perhimpunan UMNO?

Untuk mencari publisiti murahan bukanlah perkara yang sukar, ianya amat mudah jika hendak dilakukan.

Satu perkara yang terdapat dalam benak Sangkakala sekarang ini ialah, adakah Wan Asshima juga terlibat dalam perlakuan tersebut hingga membuatkan beliau begitu berpengalaman?

Mungkin lepas ni Wan Asshima perlu pula melihat ke dalam PAS, parti baru yang beliau sertai, adakah sebersih bersih parti hingga Mustafa Ali mempunyai sebuah video yang disebarkan tidak lama dulu?

Sangkakala ingin nyatakan disini bahawa Wan Asshima merupakan seorang puteri UMNO yang gagal membawa maksud parti hingga membuatkan beliau rasa patut meninggalkan UMNO dan menyertai parti lain.

Sebagai seorang ahli parti, Wan Asshima pernah dibawa sebagai penceramah namun beliau gagal kerana apa yang disampaikan langsung tidak difahami oleh mereka yang hadir dan ada yang mengatakan bahawa ceramah beliau tidak membawa apa apa makna.

Ada juga yang mengatakan bahawa ceramah beliau hanya ceramah syok sendiri hingga membuatkan tidak ada lagi orang yang ingin membawa beliau untuk berceramah.

Itu adalah salah satu kegagalan Wan Asshima selama beliau dalam UMNO dan ada lagi yang Sangkakala buka sikit hari lagi.






Tiada ulasan: