Selasa, 12 Disember 2017

CONFIRM RAFIZI GUNAKAN ISU RAHMAN DAHLAN UNTUK DAPATKAN DANA POLITIK @NajibRazak @zahid_hamidi @mpkotabelud @tunfaisal

Kisah fitnah yang dilakukan oleh Rafizi terhadap Datuk Seri Rahman Dahlan baru baru ini menjadi semakin panas apabila Rahman Dahlan akan mengambil tindakan menyaman Rafizi atas fitnah yang disebarkan oleh beliau.

Tapi sebenarnya ada kisah di sebalik mengapa Rafizi begitu berani mengeluarkan finah tersebut dan adalah amat mustahil beliau tidak tahu tentang apa yang dilakukan oleh beliau.

Rafizi kini sebenarnya sedang mencari dana bagi pilihanraya akan datang dan hanya dengan dikenakan saman ke atas beliau maka dana berkenaan akan diperolehi.


Seperti yang pernah berlaku tak berapa lama dulu, Rafizi telah disaman oleh National Feedlot Corporation atau NFC sebanyak RM 300 ribu dan beliau dengan pantas membuat rayuan mendapatkan sumbangan orang ramai.

Jumlah saman yang dikenakan oleh NFC adalah sebanyak RM 300 ribu tetapi jumlah yang berjaya dikumpul oleh Rafizi melalui sumbangan adalah sebanyak RM 1.5 juta ringgit.

Ini bermakna masih ada lebihan sebanyak RM 1.2 juta selepas ditolak pembayaran kepada NFC.

Kini Rafizi bakal berdepan lagi dengan saman fitnah iaitu memfitnah Datuk Seri Rahman Dahlan dan tidak mustahil perkara sama.akan berlaku dan jika lebih besar nilai saman keatas beliau maka lebih besar dana akan diperolehi.

Ada juga kemungkinan bahawa wang ini bukanlah sumbangan orang ramai tetapi ianya hanyalah untuk mengaburi mata kerajaan dengan bersandarkan ayat sumbangan.

Kerajaan perlu juga melihat adakah akaun yang digunakan oleh Rafizi benar benar mempunyai transaksi sepertimana yang diperkatakan oleh Rafizi atau ianya sekadar kenyataan?



Tiada ulasan: