Jumaat, 15 Disember 2017

AZMIN ALI GAGAL PERTAHAN SULTAN SELANGOR SEBAB ?? @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Kata kata Zaid Ibrahim yang dilemparkan kepada DYMM Sultan Selangor menjadi ingatan terhadap seluruh rakyat Selangor apabila Baginda diminta untuk menutup mulut berkenaan Tun M yang dilihat semakin menjadi jadi kemaraan dendam kesumatnya.

Dalam kes tersebut, rakyat Selangor telah bangkit untuk menunjukkan kesetiaan mereka kepada DYMM Sultan Selangor dengan mengadakan himpunan secara aman di Shah Alam baru baru ini.

Dalam.pada itu, Azmin Ali yang diperkenankan perjawatan beliau sebagai Menteru Besar dilihat gagal untuk mempertahankan Baginda Sultan.


Sepatutnya sudah menjadi tanggungjawab Menteri Besar bagi mempertahankan Sultan namun itu tidak dilakukan oleh Azmin memandangkan Zaid Ibrahim adalah ahli DAP yang sememangnya di lihat tidak begitu selesa dengan Kesultanan Melayu.

Adakah Azmin sedar atau tidak sedar bahawa beliau kini berkedudukan sebagai Menteri Besar di negeri Selangor dan kebiadaban yang dilakukan oleh Zaid Ibrahim juga terhadap Sultan Selangor.

Ini sebenarnya jelas menunjukkan bahawa Azmin dikuasai oleh DAP hingga tidak berani berhadapan dengan parti tersebut atau tidk berani menyanggah kenyataan Zaid Ibrahim yang telah membuatkan Baginda Sultan menjadi murka.

Menteri Besar sebegini harusnya dinagikan kehadirannya dalam pilihanraya akan datang kerana bukan sahaja gagal membela Baginda Sultan, malah dilihat seolah olah bersetuju dengan apa yang dibuat oleh Zaid Ibrahim.


Tiada ulasan: