Isnin, 11 Disember 2017

RAFIZI RAMLI BAKAL BERDEPAN DENGAN SATU LAGI SAMAN FITNAH @NajibRazak @Zahid_Hamidi @mpkotabelud @tunfaisal

Sejak sekian lama rakyat Malaysia kerap kali dimomokkan dengan fitnah dan pemfitnah paling tegar di kalangan pembangkang pula ialah Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli.

Sejak semalam dan hari ini tular di media sosial tentang fitnah Rafizi yang mengatakan bahawa program Expo Negaraku yang berlangsung di Dataran Merdeka di laksanakan oleh adik beradik Menteri di Jabatan Perdana Menteri, YB Datuk Seri Rahman Dahlan.

Hanya kerana nama bapa yang serupa, maka Rafizi dengan pantas mengatakan bahawa Raslan Dahlan adalah abang kepada Rahman Dahlan.

Isu ini agak hangat dan YB Datuk Seri Rahman Dahlan menerusi akaun twitter milik beliau mengatakan bahawa beliau akan berbincang dengan peguam bagi mengambil tindakan terhadap Rafizi yang cuba memfitnah beliau dalam isu barkenaan.


Rafizi Ramli memang terkenal sebagai pengeluar fitnah bagi pihak pembangkang dengan harapan kerajaan dipandang buruk di mata masyarakat.

Tapi agak menghairankan apabila walaupun tahu bahawa si Rafizi ni raja fitnah, masih ramai lagi yang mempercayai kata kata beliau.

Mungkin kali ini Rafizi perlu sekali lagi memohon derma bagi membantu beliau membayar saman dan kos guaman kerana memfitnah Rahman Dahlan.

Cuma satu Sangkakala minta supaya kerajaan memantau sama ada benar wang yang diterima oleh Rafizi merupakan sumbangan orang ramai atau ada pihak yang menaja beliau bagi mengeluarkan kenyataan kenyataan kontroversi bagi memudahkan pengaliran wang masuk ke dalam Malaysia bagi membiayai politik pembangkang.




Tiada ulasan: