Selasa, 19 Disember 2017

CIKGU AZIZAN AKHIRNYA BEBAS !!! IBU BAPA PELAJAR NAK.HANTAR ANAK KE SEKOLAH MANA ??? @NajibRazak @zahid_hamidi @mahdzirkhalid @tunfaisal

Sangkakala tengok ramai yang menyokong Cikgu Azizan dan tak kurang juga yang mengkritik beliau kononnya tidak ada hak menampar pelajarnya yang mempunyai masalah disiplin.

Yang sebenarnya pada pandangan Sangkakala tindakan cikgu Azizan adalah tindakan yang bagus sebagai seorang pendidik yang mahu melihat anak didiknya menjadi manusia.


Itu juga adalah contoh seorang bapa yang mahu melihat anaknya berjaya dimasa hadapan.

Permasaalahannya sekarang apabila ada ibu bapa yang tidak boleh menerima bahawa anak mereka memang mempunyai masalah disiplin di sekolah.

Tindakan ibu bapa pelajar yang membuat laporan polis terhadap cikgu Azizan hanyalah untuk mengalihkan isu bahawa anak mereka memang bermasalah sekaligus memalukan keluarga.

Cuba kita bayangkan jika lepas ni guru guru mula merasa risau untuk menghukum para pelajar kerana takut diambil tindakan oleh ibu bapa, apa jadi akhirnya?

Anak anak pula bebas melakukan apa sahaja semahu mereka kerana mereka merasakan bahawa mereka ada satu imuniti atau ada kekebalan yang tidak membolehkan cikgu melarang mereka.

Namun hari ini telah terbukti bahawa tindakan seorang guru itu tepat apabila mahkamah membebaskan cikgu Azizan daripada pertuduhan yang dilemparkan oleh ibu bapa pelajar terbabit.

Kepada ibu bapa pelajar berkenaan, sila bawa anak anda ke sekolah lain atau bagi le dia hidu gam sepenuh masa di rumah, mungkin dengan cara itu anak anda akan berjaya di masa hadapan.

Tiada ulasan: