Selasa, 25 Oktober 2016

KERAJAAN MULA GUNAKAN HELAH TAK MASUK AKAL @NajibRazak @NohOmar #scs14

Bukan susah nak menjadi pentadbir bagi sebuah negeri, apabila timbul masalah, ianya boleh dialihkan ke pihak lawan dengan mudah.

Itulah yang dilakukan oleh kerajaan dibawah Azmin Ali yang cuba mengalihkan isu kegagalan mereka memerintah negeri terutama isu air dengan mengalihkannya kepada Barisan Nasional.

Azmin mendakwa bahawa pencemaran air sungai di Selangor berpunca daripada daripada sabotaj yang dilakukan oleh Barisan Nasional.


Tindakan Azmin dilihat lebih untuk menyelamatkan parti penbangkang semata mata dan ianya diharap dapat mengaburi mata rakyat.

Permasaalahan air di Selangor bukanlah perkara baru dan ianya sudah berlarutan selama beberapa tahun.

Seperti kata YB Tan Sri Noh Omar, jika Azmin mempunyai bukti bahawa ianya ada penglibatan Barisan Nasional, kenapa Azmin tidak melaporkannya kepada pihak berkuasa dan tindakan boleh diambil kepada mereka yang bertanggungjawab.

Azmin juga sebenarnya cuba untuk menutup kesalahan kilang kilang haram yang sebenarnya menjadi punca utama kepada pencemaran sungai dan sekaligus ianya adalah menjadi penyebab kepada permasaalahan air di Selangor.

Kalau setakat nak jadi kerajaan, semua parti mampu jadi kerajaan, namun untuk menjadi kerajaan yang bertanggungjawab hanya Barisan Nasional yang mampu sebagai contoh kerajaan Pakatan di Selangor yang sehingga kini gagal membawa perubahan kepada negeri Selangor.




Tiada ulasan: