Selasa, 18 Oktober 2016

EXCO KERAJAAN NEGERI MAKAN GAJI BUTA @NajibRazak @NohOmar #scs14

Beberapa kawasan di sekitar sekitar DUN Sementa dan Sg Pinang di Klang mengalami kebanjiran air masin apabila benteng di Kg Batu 5 pecah semalam dan mengakibatkan penduduk di kawasan berkenaan dikatakan telah dipindahkan ke pusat pemindahan.

Azmin Ali selaku Menteri Besar seperti biasa akan mencari seribu satu alasan untuk mengelak daripada memberikan bantuan kepada rakyat.

Kawasan yang dilanda masalah semalam dikatakan tidak mempunyai pokok bakau sebagai benteng penahan ombak dan lebih mengecewakan lagi apabila kawasan tersebut tidak tersenarai untuk menerima sebahagian daripada peruntukan sebanyak RM 4.3 juta yang diluluskan untuk baik pulih benteng.

Lagi berita ban pecah DISINI

Setahu Sangkakala, ADUN kawasan ini adalah EXCO kerajaan negeri, malah di kedua dua DUN (Sementa dan Sg Pinang) dan ADUN Sg Pinang merupakan EXCO kanan yang merupakan penyokong kuat Azmin Ali dalam sidang dewan.


Semua rakyat dalam negeri Selangor tahu bahawa gaji ADUN dan EXCO kerajaan negeri Selangor adalah diantara yang paling tinggi di Malaysia namun khidmat yang diberikan nampaknya yang paling rendah.

Sebagai EXCO kerajaan, takkan tiada langsung peruntukan yang boleh disalurkan oleh kerajaan negeri bagi menangani fenomena air pasang besar agar ianya tidak menimbulkan masalah kepada rakyat?

Mungkin kedua dua EXCO ini berfikiran sama seperti Menteri Besar mereka iaitu politik perlu didahulukan berbanding dengan rakyat.



Tiada ulasan: