Jumaat, 17 April 2015

JANDA MUDA RISAU HARGA UBAT NAIK SEBAB #GST

Nampaknya janda yang ditinggalkan suami ni dah mula menyalak kononnya risau harga ubat ubatan naik disebabkan oleh GST dan ini akan membuatkan warga emas tak mampu untuk membeli ubat.


Setahu Sangkakala, ubat ubatan di hospital kerajaan bagi warga emas adalah percuma dan kenapa pulak nak dirisaukan dengan kenaikan? 

Nurul Izzah mengatakan bahawa persatuan farmasi telah mengatakan bahawa hanya 320 jenis ubat yang dikecualikan dari GST pada bulan Januari, Sangkakala ulangi, bulan JANUARI sedangkan laporan pada bulan March yang merupakan bulan terakhir GST tidak dilaksanakan menggantikan SST tidak pula disebut.

Ini semua tak lain dan tak bukan untuk menunjukkan bahawa mereka dari parti pembangkang prihatin terhadap rakyat tetapi apa yang berlaku sebenarnya ialah untuk memesongkan pemikiran rakyat semata mata.

Sudah sudahlah, semua orang dah tahu bahawa kebanyakan ubat ubatan utama adalah bebas dari GST dan laporan bulan Januari tu tak boleh diterima pakai kerana pada bulan March kerajaan telah menetapkan lebih dari 4000 jenis ubat ubatan tidak dikenakan dengan cukai GST yang menggantikan SST.


2 ulasan:

Noamno berkata...

Kejaan Najid kencing berak, ko kat bawah tadah je mulut luas luas.. lagi mau aksi lagak pejuang konon...! tuuuih! Kekadang macam ustat tapi stok blue filem pun ada.. sesat menyesatkan sungguh puak nih.... kah kah kah

Algojo berkata...

Sekurang kurangnya janda ni menyuarakan keluhan rakyat bukan macam ko dan wakil Najik monggol tu. Wakil rakyat apa benda dari BN tu kalau tak mampu bela pengundi malah jadi pembelot pulak. Tu la nasib pecacai amno asyik kena tipu je... huhuuuu...