Ahad, 12 April 2015

WAKIL PEMANDU TEKSI YANG TAK KENAL UNTUNG

Sangkakala malam ni dengar dalam satu video portal yang menunjukkan ucapan ucapan yang dilakukan oleh pemimpin PAS dan wakil wakil para penyokong mereka dalam himpunan HINDAR yang diadakan petang tadi.


Dalam beberapa ucapan yang Sangkakala dengar, ada satu ucapan kononnya dari wakil pemandu teksi yang mengatakan bahawa enjin kenderaan mereka yang menggunakan tenaga Gas NGV tidak tahan lama dan dikatakan hanya mampu bertahan selama setahun.

Bagi Sangkakala, dakwaan bodoh dari wakil pemandu teksi yang tak tau berapa orang diwakili ini patut diperbetulkan sebab nampak sangat pemandu teksi ini tidak kenal apa itu untung mereka menjadi pemandu teksi.

Beberapa inisiatif telah diberikan oleh kerajaan seperti pengurangan bayaran tol, kenaikan tambang, tayar percuma dan BR1M juga diperolehi mereka.

Dakwaan kononnya enjin kenderaan (teksi) mereka hanya bertahan setahun juga amat menggelikan hati Sangkakala kerana Sangkakala juga mempunyai ramai rakan dikalangan pemandu teksi dan Sangkakala sendirj selalu dan suka menaiki teksi sebab dapat berbual dengan pemandu.

Rata rata rakan Sangkakala yang memandu teksi mengatakan penggunaan gas NGV adalah satu langkah yang amat baik memandangkan harganya yang jauh lebih murah berbanding petrol atau diesel.

Seorang rakan Samgkakala mengatakan bahawa perjalanan dari Kuala Lumpur ke KLIA hanya menggunakan NGV lebih kurang RM 8 berbanding dengan petrol yang mungkin mencecah ke RM 30 sedangkan tambang untuk ke KLIA boleh mencecah ke RM 80 sehala.

Jadi disini kalau ada pun kerosakan rasanya ada kemungkinan si pemandu tak menjaga penyelenggaraan kenderaan dengan betul dan ini merupakan penyumbang kepada permasaalahan.

Walau bagai manapun Sangkakala ingin menasihati atau memberikan pandangan kepada WAKIL PEMANDU TEKSI ini untuk tidak menggunakan lagi gas NGV dan teruskan dengan menggunakan petrol atau diesel bagi teksi beliau sebab, dengan penggunaan petrol atau diesel ada kemungkinan kenderaan beliau tidak akan mengalami masalah dimasa akan datang.



Tiada ulasan: