Rabu, 22 April 2015

HANYA DI SELANGOR !! YANG HARAM MEMANG INDAH

Dua tiga hari lepas, kawasan Taman Medan digemparkan dengan kehadiran puluhan penduduk yang membawa sepanduk membantah kewujudan sebuah gereja di kawasan penempatan orang Melayu.

Agaknya kerajaan Selangor ni memang suka dengan pembinaan atau kegiatan haram. 

Selama ni kita dapat melihat deretan pusat urut tumbuh bagai cendawan tak kira dimana mana sahaja dan selepas ini kita dapat pula melihat rumah rumah ibadat dibina dimana mana sahaja tanpa mengira sensitiviti kaum atau penduduk setempat.


Bukan tujuan Sangkakala untuk mengeruhkan keadaan, tapi daripada apa yang dapat kita lihat ialah, perkara perkara seperti ini seolah olah tidak menjadi perhatian kepada kerajaan negeri.

Nampaknya polimik mereka lebih penting berbanding dengan keselesaan rakyat dan jelas dalam perkara ini kerajaan Selangor demi untuk menutup kesalahan mereka maka mereka menunding jari kepada UMNO dengan mengatakan bahawa UMNO menjadi perancang utama.

Untuk makluman kerajaan Selangor, rakyat sekarang sudah dapat menilai dan mereka tidak perlu untuk mendapat hasutan mana mana pihak dalam menegakkan hak mereka.


Tiada ulasan: