Khamis, 30 April 2015

@Zahid_Hamidi JABATAN PENDAFTARAN PERTUBUHAN MENYENANGKAN ATAU MENYUSAHKAN ???

Kalau nak diikutkan, kerajaan amat menggalakkan rakyatnya untuk berpersatuan dimana dengan cara berpersatuanlah satu satu maklumat lebih mudah disalurkan dan tepat kepada sasaran.

Dan atas sebab itu jugalah, Jabatan Pendaftaran Pertubuhan atau dulunya di kenali sebagai ROS diwujudkan dan dengan kewujudan ini sedikit sebanyak ianya memudahkan rakyat untuk mendaftarkan persatuan persatuan mereka.


JPPM juga telah membina laman sesawang yang dilihat amat baik untuk memidahkan kerja kerja pendaftaran secara atas talian dilakukan dan ini dilihat amat memudahkan.

Tapi apa yang menjadi kekesalan ialah apabila laman sesawang ini tidak dinaiktaraf sebagai contoh waktu untuk membuat pembayaran wang pendaftaran persatuan.

Sangkakala petang ni pergi ke JPPM Selangor untuk membuat pendaftaran bagi sebuah persatuan dan apa yang mengecewakan apabila pegawai di kaunter mengatakan bahawa bayaran hanya boleh dibuat sebelum pukul 12 tengah hari Pada setiap hujung bulan.

Persoalannya kenapa waktu pembayaran ini tidak dimasukkan kedalam laman sesawang berkenaan bagi memudahkan orang ramai mengetahui waktu waktu pembayaran?

Update le dalam laman tu untuk kemudahan, bukannya susah sangat.

Cuba kita bayangkan kalau orang dari jauh seperti Sabak Bernam yang datang ke ROS negeri Selangor yang terletak di Shah Alam, mereka akan pulang dengan perasaan hampa serta kecewa tambahan pula kalau kena pada hari ini yang mana cuti akan berlanjutan sehingga ke hari Selasa nanti.

Cuba cuba la fikir sikit, benda benda kecil macam ni juga perlu difikirkan dan diambil perhatian sebenarnya, jangan macam MELEPAS BATOK DI TANGGA.

Jadi kepada mereka yang berkenaan, harap harap perkara ni tolong ambil perhatian sikit.



Tiada ulasan: