Khamis, 23 April 2015

#PRKPermatangPauh PAS MASIH MENUNGGU PERMOHONAN MAAF DARI PKR

Hari ni Barisan Nasional telah pun memperkenalkan calon untuk bertanding di Permatang Pauh dan calon muda yang dipilih kali ni amat sesuai dengan kehendak anak anak muda untuk melihat muka baru dicalonkan.

Saudara Suhaimi Sabudin dipilih sebagai calon yang akan menentang PKR dalam PRK P044 Permatang Pauh bagi mewakili Barisan Nasional.

Berumur 43 tahun dan menjawat jawatan Setiausaha UMNO Bahagian merangkap Naib Ketua Pemuda Bahagian yang dilihat mempunyai cukup pengalaman dalam politik dan mempunyai profail yang baik dalam akademik.


Tapi bagaimana pula dengan calon parti lawan? Adakah muka Recycle yang akan diletakkan atau muka kroni yang bakal tampil tak lama lagi.

Seperti yang digembar gemburkan bahawa Presiden PKR akan bertanding semula adalah calon lama yang pernah memegang jawatan Ahli Parlimen di kawasan tersebut dan kemudiannya meletakkan jawatan kononnya untuk memberikan tumpuan dan masa bersama keluarga namun hakikat sebenarnya ialah memberikan laluan kepada suami untuk bertanding.

Adakah muka ini juga yang diperlukan oleh pengundi? Adakah airmata kasihan bakal membasahi bumi Permatang Pauh sekali lagi seperti dulu?

Walau apa pun yang berlaku, parti yang selama ini menyokong mereka tidak lagi mahu berbuat demikian akibat daripada keceluparan mulut mereka sendiri.

PAS dikatakan sedang menunggu permohonan maaf daripada PKR berkenaan dengan kritikan mereka apabila PAS membawa RUU Hudud dalam Sidang DUN Kelantan dan ianya diluluskan.

Tapi adakah PKR akan memohon kemaafan secara terbuka sepertimana yang dituntut oleh PAS? Jawapannya ialah TIDAK.

Ini jelas dapat kita lihat apabila Presiden PKR mengatakan bahawa beliau tidak kisah atau tidak peduli sama ada parti berkenaan mendapat sokongan dari PAS atau tidak.

Jadi kepada PAS, boleh la fikir fikirkan semula apa bentuk Tahaluf Siasi yang digunakan bersama dengan DAP dan PKR sekarang ni.


Tiada ulasan: