Jumaat, 18 Disember 2015

TIGA ANAK SYARIKAT FGV PULA JADI MANGSA FITNAH #supportfgv

Selama ni syarikat Felda Global Ventures atau FGV seringkali difitnah oleh mereka mereka yang tidak bertanggungjawab hanya semata mata untuk menjatuhkan reputasi syarikat berkenaan dan ianya dilihat tidak berjaya apabila FGV terus berdiri dengan memberikan pulangan kepada pelabur.

Kini anak anak syarikat milik FGV pula jadi bahan fitnah mereka yang dilihat terus terusan bertekad untuk melakukan serangan.

Baru baru ini satu surat yang menunjukkan bahawa pekerja bagi tiga buah syarikat milikan FGV dikatakan tidak boleh menggunakan kad MediEkspres untuk menjalani pemeriksaan di klinik disebarkan secara meluas di laman media sosial.

Namun begitu pihak FGV telah tampil menafikan perkara berkenaan dan ini disahkan oleh pihak Kementerian Kesiahatan Malaysia bahawa pekerja ketiga tiga anak syarikat berkenaan tidak mempunyai masalah untuk menggunakan kad MediEkspres mereka.


Jelas disini menunjukkan bahawa ada pihak sengaja untuk mengelirukan rakyat khususnya pelabur pelabur FGV dengan memberikan persepsi negatif yang membayangkan bahawa FGV sudah tidak mampu membayar insuran pekerja sehingga kad MediEkpress mereka tidak lagi dapat digunakan sedangkan ianya tidak sebegitu.

Harap kepada pihak pihak yang tidak bertanggungjawab dan biadap ini menggunakan kaedah lain untuk menjalankan rencana mereka dalam usaha untuk menjatuhkan syarikat FGV.

FGV selama ini masih memberikan bonus kepada pelabur dan penurunan serta peningkatan harga saham adalah normal dalam bidang pelaburan dan kalau semua saham asyik meningkat tanpa penurunan, Sangkakala yakin bahawa semua penduduk dunia akan menjadi pemain saham.

Satu lagi pesanan Sangkakala kepada mereka mereka yang tidak mempunyai walau satu unit saham dalam FGV tak perlu nak memekik melolong macam serigala nampak bulan sedangkan orang yang memiliki saham terus membuat keuntungan dalam urusniaga.



Tiada ulasan: