Sabtu, 31 Oktober 2015

BEKAS PANEL PEMIKIR JASA MEROYAN SELEPAS KONTRAK TAK DISAMBUNG

Nampaknya di Malaysia dah menjadi satu kebiasaan apabila seseorang kehilangan jawatan atau jaeayan tidak lagi disambung maka akan melalaklah mereka di merata tempat menghentam kembali tempat yang satu masa dulu menjadi tempat bergantung harap.

Sangkakala terbaca dan sempat menonton video yang dirakamkan oleh portal KiniTV terhadap seorang bekas Panel Pemikir JASA yang mengatakan bahawa Egensi kerajaan tersebut kini 'NAMPAK BODOH, BUAT KERJA FITNAH'.


Kenyataan Syed Saifudin Syed Herman ini Sangkakala lihat tidak berasas dan ianya juga dilihat sebagai hanya melepaskan geram apabila kontrak sebagai panel pemikir JASA tidak lagi disambung.

Dalam video berkenaan, Pak Syed ni ada menyebut bahawa JASA memfitnah YBhg Tun Mahathir dan tidak memberikan jawapan kepada persoalan rakyat terhadap kerajaan, tapi takde pulak Pak Syed nak berikan contoh fitnah yang dilemparkan oleh agensi tersebut kepada Tun M.

Berkenaan dengan jawapan kepada persoalan pula, rasanya panel pemikir yang ada sekarang lebih giat menjawab isu isu berkenaan tetapi apabila isu itu ditimbulkan oleh Tun Mahathir maka perbandingan dibuat apatah lagi Tun Mahathir dilihat cuba untuk menjatuhkan Perdana Menteri dan sudah pastilah agensi ini akan mempertahankan kerajaan serta kepemimpinan kerajaan.

Kalau ini pun tak dapat difahami oleh Pak Syed, Sangkakala amat bersyukur kerana Ketua Pengarah JASA yang ada sekarang tidak menyambung kontrak beliau sebab apa? Sebab tak mampu untuk berfikir apa perancangan dan strategi yang sepatutnya di mainkan.

Sangakakala lihat diantara panel pemikir JASA seperti Lokman Adam dan Tun Faisal yang giat menjalankan ceramah ceramah tentang GST, 1MDB dan sebagainya.

Jadi dimana kata fitnah tadi? Dan yang paling best sekali bila Pak Syed mengaitkan dengan perlantikan Ketua Pengarah yang baru maka JASA jadi seperti yang didakwa oleh beliau.

Disini Sangkakala nak maklumkan, dibawah Ybhg Dato' Puad Zarkashi, maka terhasil beberapa buku jawapan tentang beberapa persepsi yang ditimbulkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab terhadap Perdana Menteri.

Begitu juga semasa Allahyarham Dato' Fuad Hasan menjadi Ketua Pengarah, banyak program dijalankan dalam usaha mendekatkan rakyat dengan kerajaan.

Cuma mungkin Pak Syed tak nampak sebab hanya duduk di pejabat hingga menunggu tarikh untuk pergi ke mesin ATM.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang macam ni ramai dalam UMNO. Tunggu habuan, budaya sejak zaman Tun lagi. Bila dah sampai tarikh luput tiba2 Najib tak renew. Puak2 nilah yang dok pi merayu dengan Tun. Samalah dengan taukeh2 Cina yang lain.