Ahad, 1 November 2015

@NurJazlan ANTARA TIMBALAN MENTERI YANG KURANG CERDIK DALAM KERAJAAN @NajibRazak

Kadang kadang dah naik meluat dengan segelintir pemimpin yang baru memegang jawatan Timbalan Menteri dah mula nak mengatakan itu ini tak betuk.

Sangkakala ambil satu contoh dimana Dato Nur Jazlan, Timbalan Menteri Dalam Negeri yang mengatakan Arul Kanda dan Tony Pua kebudak budakkan dalam isu debat.


Baca DISINI..

Persoalan yang Sangkakala nak tanya disini, Nur Jazlan tau atau tidak bahawa Arul Kanda hanyalah seorang Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif kepada syarikat 1MDB dan bila dicabar untuk mengadakan debat tentang ketelusan syarikat tersebut maka beliau perlu menyahut cabaran berkenaan.

Kalau ini pun agak susah untuk difahami oleh Nur Jazlan, Sangkakala tak nampak bagaimana beliau mampu untuk mempertahankan kerajaan kerana bila diajak berdebat oleh seseorang maka alasan yang diberikan ialah ianya kebudak kebudakkan.

Untuk makluman Timbalan Menteri, Arul Kanda cuma mempertahankan institusi yang beliau ketuai daripada diserang oleh mereka mereka yang cuba menjatuhkan kerajaan dengan cerita rekayasa tentang 1MDB.

Dan pada Sangkakala adalah bagus jika Arul menyahut cabaran debat berkenaan supaya rakyat tahu apa yang berlaku dan Sangkakala nampak bahawa Arul selaku Presiden 1MDB tidak langsung menunjukkan rasa risau dan ini menunjukkan bahawa beliau dan 1MDB berada di landasan yang betul.

Jadi disini, Sangkakala nak pesan pada Nur Jazlan, tak perlu nak kata orang lain kebudak budakkan atau sebagainya jika kita sendiri pun tak mampu nak buat sepertimana yang orang tu buat.


Tiada ulasan: