Khamis, 12 November 2015

SYARIKAT PERLADANGAN WILMAR JUGA TERIMA NASIB SAMA MACAM FGV #supportfgv

Kejatuhan pendapatan syarikat perladangan gergasi dunia, Wilmar International Ltd terus didiamkan sedangkan ianya adalah sama sepertimana yang berlaku kepada Syarikat Felda Global Venture BHD.


Syarikat Wilmar adalah sebuah syarikat besar yang mana lebih ramai pemain saham perladangan dan minyak sawit bertumpu di syarikat berkenaan berbanding dengan FGV.

Ini semua berpunca apabila, ada sesetengah pihak yang cuba untuk mempermainkan atau mengheret syarikat ini ke kancah politik kerana ada segelintir pihak berasa kurang senang dengan apa yang telah dicapai oleh FGV selama ini.

Persoalannya disini, apakah wajar kita semua menghukum FGV kerana mengalami penyusutan harga saham sedangkan seluruh dunia mengetahui bahawa harga pasaran komoditi sawit sedang menjunam?

Adalah lebih baik jika kita semua memberikan sokongan moral kepada pihak pengurusan FGV untuk memastikan harga saham berada pada paras selesa.

Tidak semua perniagaan memperolehi keuntngan harian, ada juga yang pada awalnya naik dah pertengahannya menurun dan kemudian naik semula.

Jadi ini semua adalah lumrah dalam setiap perniagaan dan risiko seperti ini haruslah ditangani oleh semua pihak.



Tiada ulasan: