Isnin, 11 Mei 2015

KENAPA SETIAP TINDAKAN @NajibRazak SERBA TAK KENA ???

Sejak akhir akhir ini nampaknya setiap tindak tanduk Perdana Menteri serba serbi tak kena dikalangan beberapa orang bekas pemimpin.


Walaupun beberapa penambahbaikan telah cuba dilakukan namun ianya masih tidak dapat memuaskan hati mereka dan ini sebenarnya memberikan persespsi negatif terhadap kepimpinan kerajaan Barisan Nasional.

Sangkakala berani mengatakan bahawa dengan beberapa tindakan yang dilihat menyerang kepimpinan YAB Perdana Menteri sebenarnya memberikan peluang dan ruang kepada pembangkang untuk dijadikan isu menyerang kerajaan.

Pembangkang kini dilihat lebih menyepikan diri apabila bara yang mereka wujudkan telah disiram dengan minyak oleh orang BN sendiri dan sudah pasti tindakan sedemikian sebenarnya memberikan kelebihan kepada puak pembangkang.

Selalu juga terdengar ada perbandingan dilakukan diantara Najib dengan Tun Mahathir dari segi kepimpinan.

Bagi Sangkakala ianya amat mudah, semua manusia di muka bumi mempunyai ayah, namun tidak semua karektor seorang ayah itu afalah sama walaupun panggilan kepada seorang ayah itu serupa.

Tapi perlu kita lihat, matlamat seorang ayah itu adalah menuju ke satu arah iaitu memberikan yang terbaik buat anak anaknya.

Dari bisikan bisikan yang didengar, perbandingan yang dibuat oleh pengikut pengikut tegar ini sebenarnya tidak berasas apabila cuba membuat perbandingan diantara kepimpinan Tun M dengan Najib.

Cuba kita lihat kembali, Tun M sendiri  menerajui negara selama 22 tahun dan ini yang hendak dibandingkan dengan Najib yang baru menjadi Perdana Menteri selama 6 tahun.

Perbezaan selama 16 tahun rasanya tidak memungkinkan kita melihat sejauh mana kebolehan Najib mentadbir negara.

Ada juga suara suara yang mengatakan sekiranya Najib mengikut kehendak atau kata kata Tun M maka negara akan lebih selamat dan maju dan sekali lagi Sangkakala tekankan disini bahawa ianya tidak mampu untuk memberikan jaminan sepertimana yang mereka perkatakan.

Jadi nasihat Sangkakala kepada mereka mereka ini supaya berhentilah dari memberikan peluru kepada pembangkang sebab nanti Sangkakala percaya, yang memberikan peluru ini tidak mampu untuk menangkis serangan yang diajukan oleh pembangkang kepada kerajaan dan dimasa itu nanti, jangan pula nak salahkan pihak itu dan ini kerana gagal mempertahankan kerajaan kerana pada awalannya kita sendiri yang merosakkan parti.

Ada juga suara yang mengatakan bahawa Najib Razak tidak mampu bersuara untuk membawa kemajuan kepada rakyat dan Sangkakala amat bersetuju tetapi, bagaimana seorang pemimpin hendak menjayakan perancangan jika segala perancangan yang dibuat tidak mendapat sokongan dari orang sendiri hanya semata mata tidak sehaluan.

Ini juga sebenarnya menampakkan ciri ciri ketidak matangan para pengikut sebab kita sendiri boleh menilai apabila video Anwar Ibrahim tersebar, ahli ahli mereka tidak pernah mengata kepimpinan mereka, bahkan pengikut PR akan cuba sedaya upaya mempertahankan pemimpin mereka bermati matian.

Sikap ini sebenarnya tidak ada dalam jiwa pengikut Barisan Nasional dan apa yang Sangkakala nampak, agenda pribadi mengatasi agenda parti.




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itulah beza umno n pkr... pkr taksub dan berorientasikan pada seseorng walhal umno bukan berorientasi orang... umno beronteriasikan perjuangan dan membela rakyat malaysia... lantaklah kalau video anwar kuar, penyokong pejam mata.. tp, umno bukan mcm tu sbb pemimpin bukan maksum.. tak betul, kita tegur.. tak dengar ckp, kita balun sbb bila kalah PRU, bukan pemimpin tu aje yg kalah malah parti yg kalah.... tertubuhnya 1MDB adalah kesilapan paling besar dan menjadi liabiliti pada umno... klau setakat GST atau harga minyak naik, kami masih boleh back up.. tp, kes 1MDB atau perbelanjaan boros, sorrylah kami nak back up... kami akan balun sehabis habisnya sbb ia adalah satu pembaziran sbb kita ada entiti PNB dan khzanah utk buat kerja 1MDB skrg ni...

Tanpa Nama berkata...

satu kesilapan besar Najib adalah beranggapan "setiap kali difitnah hanya berdiam diri kerana beranggap kalau tak bersalah ,buat apa takut...dan ini dibiarkan bertahun-tahun sehinggakan persepsi dibiarkan menjadi reality.

tuduhan-tuduhan kalau tak disangkal,lama-lama dianggap masyarakat adalah benar dan situasi ini diambl kesempatan oleh pihak "berkepentingan mencucuk jarum fitnah dan jadilah spt hari ini....berkocak dan akhirnya yang rugi rakyat kerana kot-kot yang akan mengantikan Najib 'LEBIH HAMPAS LAGI MALAH LEBH BERULAT"...sejarah sama pula AKAN diulang kerana ianya terbukti berjaya....fikirkanlah

Tanpa Nama berkata...

Kesalahan besar najib...ketika naik

Masih guna bekas pm dulu, penuh dgn citer liberal....Allah suruh kita, diingatkan melalui nabi saw...pilihlah pembantu yg beriman, iman dihati bukan dimulut bukan dipakaian...ni dah tau kaki mabuk kaki perempuan, madih jugak diambik...agama pulak liberal...jd dptlah punahsihat bukan penasihat...

Sepatutnya najib pastikan semua menteri, org kanan org kiri, mesti ambik staff yg dipercayai, boleh menyimpan akta rahsia..tu kan boleh di selidiki..ni tak, terang terang siperempuan tu pro dap, boleh jd org kuat menteri...apa apa citerkan boleh bocor..jika Tun tak mungkin berlaku..begitu juga semua ketua penting..

Dah tau dah dgr org tu pro anwar, masih juga dilantik dlm jawatan utama...jgn percaya dgn lagak bdn dan mulut....lihat dap, sekeliling dia termasuk jawatan utama, dia pastikan memang org dia..sebab tu rahsia jawapan MANA ADA TIPU...walaupun kita tau tanah kerajaan penang berlambak dijual...jual kat kroni...jika di umno dah terbalik dunia heboh..

Tanpa Nama berkata...

KHAIRY JAMALUDDIN - KETUA PEMUDA UMNO SILA LETAK JAWATAN.

Seluruh Gerakan & Ahli Pemuda UMNO telah tertipu dengan usaha Ketuanya si HaramJaddah Khairy dan Timbalannya Azwan Bro memberi tekanan kpd pucuk pimpinan UMNO, Presiden & Perdana Menteri di dalam hal berkaitan 1MDB dan Urusan Tabung Haji.

Rupa-rupanya Iblis/Syaitan Kecil Khairy tertekan keranan desakan Nori supaya mempertahankan Kontrak MAS selama 25 tahun. Pihak Mas (Kerajaan) telah memendekkan Kontrak Bapak Saudara Nori..Berahim kpd 5 tahun dan MAS boleh mengantikan mana2 Katering jika MAS tak berpuashati pd Berahim.

Jadi Khairy telah menggunakan kedudukkannya sebagai Ketua Pemuda memberi tekanan pd PM Najib supaya meletak jawatan. Usaha Khairy ini mendapat restu TS Muhyiddin Yassin yang dah kelalut dengan desakan Iblis/Syaitan Besar Mahathir Mamakkutty Haramjaddah MahaZalim, MahaLanun, MahaPerompak, MahaCilako, MahaPukimak...Semoga Dipendekkan Umur dan Mampois cepat2.

Banyak daah ditulis tentang Kezaliman, Penipuan, Penyelewengan dan KECURIAN yg dilakukan oleh Regim Mahathir Laknatullah. Hanya Blogger SIAL PUKIMAK MAKAN HARTA FITNAH RASUAH.. Outsidethebox, Din Turtle, ApaNama, Zam Maiden Mamak Pukimak, A J Kadir... Semunya terdiri drp Mamak Haramjaddah yg nak melaga-laga, melemahkan kepimpinan Orang Melayu.

Orang Melayu UMNO, jangan Sokong Mukhriz PONDAN, kaki betina, OPCOM yg dapat kontrak sediakan fibre optik seluruh Malaysia, Mohon Najib CANCELkan Kontrak Opcom. Ini kerana Mamakkutty Dah lama Merompak, Melanun dan Mencuri Wang Rakyat. Inilah sebab apa2 pon bisness yg Anak-Anak Pukimak Mahathir Mohkzani (Penipu), Mirzan (Penyangak) Mukhriz (Pondan) buat, semuanya GAGAL, kerana duit Mamakkuty Mahathir bagi hasil drp usaha Haram Wang Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

anon 11 Mei 2015 4:31 PTG memang dah pening. Tajuk nak boh KJ, lepas tu ke Mahathir plak. Aku yang baca komen dia pun jadi pening.

Tanpa Nama berkata...

HAHAHA....BETUL TU...TAJUK MCM BAGUSSSSS....PUSING KIRI PUSING KANAN....NAK BAGI TAU KJ TERTEKAN....tak bersalahlah tu... seolah olah kj terpaksa....pandai kroni kj...cari celah....sikit je pasal kj...yg lain hentam Tun, Muhyiddin pun kena sebat...pukul rata....

KEPUTUSAN...semua turun...kj naik keh keh keh...

Tanpa Nama berkata...

Kesalahan besar najib...MANSUH ISA, DEB

Mansuh DEB telah mengecewakan org melayu/bumiputera....walaupun sekarang najib cuba buat mcm mcm utk bumiputera...ya mungkin dah sedar di putar ngan punahsihat.. DEB wajib kekal dan diperkuat dasar bumiputera yg dilaksanakan najib...seiring, baru dasar tu hebat...tak senget...baru susah nak dipatahkan dapigs pkr.....

ISA...tu semua dah tau....betul betul buat org umno kecewa....jgn harap pembangkang bersyukur, dlm kamus pembangkang takde erti syukur, yg ada GUNA KESEMPATAN...takde ISA lagi kencang dia org....inilah musibah yg najib buat akhirnya tertimpa kat diri dia sendiri...

Yg lebih kelakonya, ketua pemuda umno sokong bebeno isa dimansuh kununnnnn tak sesuai zaman....tapi bila berlaku sesuatu ke ummat islam, agama, melayu/bumiputera, kelibatnya hilang, takde tindakan apa pun, tapi bila kena kat org bukan islam, uuuuuuuu cepat je dia bersuara....bahkan dia boleh berbantah ngan ngo melayu islam yg pertahan agama islam ....patutnya najib tegur tapi najib biar sikap ketua pemuda...jd buat org lebih marah...

Najib biar sekelilingnya bernanah...

Algojo berkata...

Kaaah kah kah... anjing2 kurap UMNU tengah makan taik kat blog nih!..

Tanpa Nama berkata...

Ko babi kurap tengah lahap taik babi ke..KEH KEH KEH ni algojo ke GIGOLO, ko nak potong apa, nak potong kulup lge supaya cepat sikit masuk islam KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

Kesalahan najib diperlebar bila ia telah mengecewakan pegawai pegawai kerajaan disekelilingnya...

Tdk semua tdk bagus tetapi ada yg bagus..... Najib lebih percaya dan lebih beri peluang ke org asing dr anak tempatan.. konsultan luar yg dibayar mahal tapi hasil mengecewakan...dr perangai buruk sampai ke tempat keje menjd perhatian semua pihak....perkara itu tdk berlaku dizaman Tun...Terlampau mempercayai org putih, terlampau nak menjaga org cina...padahal org cina menikam dr belakang....yg melayu tak terlampau diberi istimewa...tu yg buat org melayu merasa semakin meluat padahal org melayu yg mengundi dan beri kedudukan pemimpin umno ...bagi org melayu cukup cukup la nak mengambil hati cina, kerana dia org terutama generasi sekarang suka menghina dan mengutuk islam dan melayu...

Benda tu semua berbuku dihati, lama lama jd bukit...

Tanpa Nama berkata...

Algojo, tak ke kau anjing kurap dapigs, anjing berkudis pkr, anjing melalak pas

Tanpa Nama berkata...

Apabila Karpet Pakistan sudah masuk ruang tamu menganti Tikar Mengkuang maka ramailah Melayu lupa asal usulnya.

Namun taun rumah lupa bahawa bumbungnya masih atap rumbia yang bocor maka basahlah karpet kena hujan.

Akhirnya Tikar Mengkuang jugalah yang menerima tamu.

Kepada ZAM, Bugis, Jawa, Banjar, Aceh, Batak, Petani Iban, Kadazan, Bajau, murut, Semang, Negerito, Semai, dan banyak lagi adalah Rumpun Melayu.

India, Pakistan, Portugis, Cina, Belanda, Jepun, Sepanyol, Arab dan yang lain adalah Pendatang dan Penjajah.

Tanyalah pada diri awak. Aku dan Mahathir dari mana?

Tanpa Nama berkata...

"umno bukan berorientasi orang..."

Tidur dah setengah dekad ke? Tak nampak cara kempen Presiden baru ni macamana? "I Love PM" tu berdasarkan perjuangan Umno yang mana satu? Ini cult of leadership. Tokong. Maka, Umno sekarang sama macam DAP.

Jangan bagi peluru kepada musuh? Kalau sasaran tak lembik, bagilah selori peluru pun, takkan ampuh.

Jangan bunuh messenger. Salah target tu, bang.